BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Resetten service E36

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Wim765
Neutraal
Posts: 8
Joined: 23 Nov 2014 20:24
Type Auto: e36 318i

Resetten service E36

Post by Wim765 »

Via de website Boltuning wordt uitgelegd hoe je de service moet restten d.m.w. van een draad in de connector.
Als dit niet helpt moet je de de batterijen vervangen. Ik neem aan dat hij de batterijen bedoelt van het combi instrument??
Als ja hoe haal ik deze eruit en kom ik bij de printplaat?
B.v.d.

died320
Neutraal
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 15:31
Type Auto: 323i MT

Re: Resetten service E36

Post by died320 »

Heeft het verbinden van de 2 pinnetjes niet geholpen dan?

Topic Author
Wim765
Neutraal
Posts: 8
Joined: 23 Nov 2014 20:24
Type Auto: e36 318i

Re: Resetten service E36

Post by Wim765 »

Nee. Jammer genoeg niet. Het ligt dus waarschijnlijk aan de batterijen.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Resetten service E36

Post by Speedy540 »

Let op dit moet je eigenlijk niet zo doen. Beter is een resetter aanschaffen.
Als het mis gaat is een duur defect het gevolg.
Je instrument combi kan je er uit halen door de twee schroeven boven in los te nemen meen torx 15. dan met een plastiek kaartje of een kleine schroeven draaier voorzichtig de cockpit er uit nemen.
Let op indien de wagen airbag heeft de accu los nemen en een halfuurtje wachten.
Indien geen airbag even het stuur verwijderen door middel van de bout/moer achter het logo van het stuur.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

WillemV
1e Versnelling
Posts: 101
Joined: 19 Mar 2012 09:18
Type Auto: E36 316i touring "99
Location: Zaanstad

Re: Resetten service E36

Post by WillemV »

Hoi,

Het komt nogal eens voor dat het terugzetten van de service indicator niet gelijk lukt d.m.v. de draadjes methode. De gehele procedure nogmaals uitvoeren en dan het contact tenminste 30 sec. vasthouden terwijl het draadje in destekkers zitten. Daarba ide normale gang van zaken volgen.

De cockpit kan je bij een E36 simpel verwijderen zonder dat je het stuur eraf hoeft te halen.
Het stuur recht zetten, dan voorzichtig de cockpit naar he toe trekken. De cockpit dan een slag draaien en de stekkers loskoppelen. Let op, er zitten klemmen op, dus die eerst losmaken. Dan de cockpit schuin naar rechts en net langs het stuur schuiven.

Inbouwen in omgekeerde volgorde.

Wilster
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Mar 2015 02:27
Type Auto: E36 316i Compact

Re: Resetten service E36

Post by Wilster »

En als de draadjesmethode nog niet lukt dan naar de eerste de beste rijden met een uitleescomputer. Hint: als hij een E36 in zijn systeem heeft zitten (zeker weten) gaat dit NOOIT werken. Hij moet een ander model BMW kiezen en dan de zaak resetten. Raar maar waar.
Sedert wanneer moet voor het resetten van het servicepunt het hele klokkenhuis eruit???

MemphisBmw
Neutraal
Posts: 3
Joined: 20 Feb 2014 03:39
Type Auto: E36 '97 318i Touring
Age: 41

Re: Resetten service E36

Post by MemphisBmw »

Heb vorig jaar een handig apparaatje gekocht uit China, kostte me nog geen €10,- incl verzenden.
Deze is uit Engeland maar het is dezelfde als die ik heb, bij deze ben je bijna €16,- kwijt incl. verzendkosten.
http://www.ebay.nl/itm/BMW-E30-E34-E36- ... 1c26f2c27b

Succes
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”