BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW E36 320 cabrio start probleem

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
steve_ja_wel
Neutraal
Posts: 3
Joined: 29 Jul 2014 18:22
Type Auto: BMW Cabrio E36 320

BMW E36 320 cabrio start probleem

Post by steve_ja_wel »

Beste leden,

Sinds kort heb ik een start probleem met mijn BMW E36 320 cabrio.

Ik rijd normaal gesproken 1 a 2 x in de week in de cabrio zonder enige problemen.
Het is gewoon starten en lopen (heb wel clifford alarm/start-onderbreker erop)

Nu ben ik een week geleden nog gewoon gaan rijden en heb toen de auto weer voor de deur gezet. S'nachts begonnen de temperaturen te dalen en had het 2 dagen gevroren. Heb de auto toen 3 dagen niet gereden en vervolgens s'morgens de volgende dag kreeg ik de auto niet meer aan de praat. Ik dacht eerst dat het aan de accu lag maar de lampen en radio, ramen deden het allemaal wel. De startmotor deed het wel en de vin sloeg ook aan. Heb toen toch maar een nieuwe accu gekocht om te kijken of dit het probleem was.
De motor sloeg toen wel na +- 30 sec aan na wat extra gas te geven. Ik heb de auto even laten draaien en ben een stuk gaan rijden. De motor was goed op temperatuur en alles deed het goed. Ik heb de auto thuis weer uitgezet en probeerde even later weer te starten, en dit lukte ook gewoon zonder problemen. Dit heb ik nog een paar keer herhaald en alles werkte goed.
MAAR.... de volgende morgen (vandaag dus, koude nacht) kreeg ik de auto weer niet aan de praat en ben ik weer bij stap 1. Het is net alsof hij bijna aangaat maar doet dit dus niet. :?:

Ik kan nu nog eventueel bedenken dat het me bougies zouden kunnen zijn of bougiekabels?

Heeft iemand enig idee waarnaar ik zou moeten kijken, of op zou moeten letten?
Tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr, Stefan

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: BMW E36 320 cabrio start probleem

Post by Speedy540 »

Dit kan van alles zijn.

Heb je de nokken as en krukas sensor door gemeten?
Met uit lezen kom je ook wel een eindje denk ik.
Weet niet waar je vandaan moet komen. Maar kan hem uitlezen voor je met DIS.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

koffiezuiperke
Neutraal
Posts: 27
Joined: 15 Feb 2013 10:33
Type Auto: E36 316i coupé
Age: 60

Re: BMW E36 320 cabrio start probleem

Post by koffiezuiperke »

Volgens mij heeft het niks met de bougiekabels te maken. Krijgt hij wel brandstof ? Ik heb iets gelijkaardig gehad met mijn 316i : de brandstofpomp in de tank bleek naar zijn grootje...
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”