BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Elektrische storingen

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Elektrische storingen

Post by Laurens »

Goedemorgen allemaal!

Gisteren tot de ontdekking gekomen dat er verschillende zaken aan mijn auto kapot gegaan zijn, deze maand.
1. knipperlicht rechtsachter
2. knipperlicht linksachter (reeds 2x zekering vervangen sinds januari)
3. centrale deurvergrendeling werkt niet meer evenals de tankklep (dit heeft ook met CV te maken heb ik begrepen)

Hoe is het mogelijk dat al deze zaken zo snel kapot gaan na elkaar, en ook zo vaak? :nou:

Wie heeft de oplossing om te zorgen dat deze problemen wegblijven? Ik vermoed dat bovenstaande zaken op te lossen zijn door de zekeringen te vervangen. Vanmiddag ga ik even langs de garage, als ik mijn auto heb opgehaald van de garage. (ja, echt waar! Auto staat bij garage voor LPG-inbouw)

Alvast bedankt.

Laurens

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Re: Elektrische storingen

Post by Laurens »

De problemen zijn (weer) opgelost. Er was volgens de garage waar ik LPG in heb laten bouwen 1 zekering kapot.
Door die zekering werkte de CV (handmatig) en alarmlichten achter niet meer. Zekering nummer 3 sinds januari......, hopelijk eventjes de laatste.

Na het ombouwen op LPG heeft de LPG-inbouwgarage mijn BMW even stationair laten draaien, op dat moment was er een harde KNAL te horen :duh:. Dit bleek een koelvloeistof kabeltje te zijn die poreus geworden was (tja, dat gebeurd nu eenmaal in bijna 19 jaar :ja: ).
Kabeltje is bij mijn universele garage besteld (verwachte leverdatum a.s. maandag of dinsdag) en wordt door een vriend vervangen. De LPG-inbouwgarage heeft de kabel provisorisch gemaakt en omdat alle koelvloeistof weg gespoten was hebben ze deze gevuld met water i.p.v. koelvloeistof. Het gaat weer lekker :shock:
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”