BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tellerbak 320/325 in 316 (ivm ombouw van 316i > 320i)

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
NicEdition
Neutraal
Posts: 2
Joined: 15 Jul 2015 20:42
Type Auto: BMW E36 320i Edition

Tellerbak 320/325 in 316 (ivm ombouw van 316i > 320i)

Post by NicEdition »

Beste,

In maart een 316i Edition gekocht uit 1997, die vorige maand olie begon te lekken en met het bekende getikker begon.
Bij aanschaf was het al de planning om er eens een 320i van te maken, en dat moment is nu wat eerder gekomen dan de planning was.
Vorige week was het dan zover, de donor uitelkaar gehaald, en alles incl. achteras, motorkabelboom, remmen. etc.etc. overgezet uiteraard en niets vergeten, en meteen alles vers erop, en nieuwe filters, pakkingen etc.
Zo moet ook de tellerbak uiteraard overgezet worden, en dat is dan ook het enige probleem waar we tegenaan lopen, en ik weet niet meer waar ik naar moet kijken, of wat het probleem kan zijn, dus vraag ik het hier.

Ik heb de originele teller van de 316i eruit gehaald met werkende ABS en Airbaglampjes, deze overgezet in de tellerbak voor de 320i.
Tellerbak geplaatst, en alle lampjes doen het behalve ABS en Airbag. Dus misschien toch kapotte lampjes zou je denken, maar helaas was dit niet het geval.
Dus dacht ik dat het aan de tellerbak kon liggen, en heb ik de teller van de 320i van mijn vriend geprobeerd in mijn auto, maar ook daar geen ABS en Airbag lampje.
Mijn oude teller teruggeplaatst en daar werken ze dus weer wel.

Ik kan zo op het eerste oog geen verschil zien in stekkers/aansluitingen van alle tellers, dus mij lijkt het plug en play?
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Moet dit misschien gereset worden? Moet er toch een andere kabelboom geplaatst worden? Wie weet het antwoord?
Alvast bedankt!
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”