BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

engine swap: wel of niet herkeuren RDW?

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
gearhead
Neutraal
Posts: 20
Joined: 19 Jan 2012 16:34

engine swap: wel of niet herkeuren RDW?

Post by gearhead »

Hoi all,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden. Of ik kijk niet goed misschien.

Ik heb een E36 320i op het oog met een 328i motor. Op kenteken staat hij nog als 320i te boek. De auto is van 1994. De swap is al jaren geleden gedaan. Dien ik hem nou ter herkeuring aan te bieden? Dit om geen gedonder met verzekeringsmaatschappij/RDW/belastingdienst etc te krijgen.

Ik lees her en der dat auto's voor 1997 geen herkeuring behoeven. Klopt dat?

Dank voor de antwoordne alvast!

Gr Gearhead

RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Re: engine swap: wel of niet herkeuren RDW?

Post by RobbyBTS »

Volgens mij moet je herkeuren, de auto is dan namelijk niet meer in de staat zoals die officieel is toegelaten. Een 328 blok weegt ook wat zwaarder dan een 320 blok.
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

Topic Author
gearhead
Neutraal
Posts: 20
Joined: 19 Jan 2012 16:34

Re: engine swap: wel of niet herkeuren RDW?

Post by gearhead »

Ja ik heb het reeds vernomen. Volgend probleem is dat ik de herkomst van het ruilblok niet kan aantonen. Is 2 eigenaren geleden al gedaan.

Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft? Zonder herkomst vaststelling meteen kentekenbewij innemen?

Topic Author
gearhead
Neutraal
Posts: 20
Joined: 19 Jan 2012 16:34

Re: engine swap: wel of niet herkeuren RDW?

Post by gearhead »

Deze kan dicht: ik heb een andere, legale 328i cabrio gekocht.

Dank voor het meedenken.

Gr Gearhead
Locked

Return to “1991 - 1999 (E36)”