BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Raamgeleider bestuurderportier afgebroken bmw e36 compact

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Compact2000
Neutraal
Posts: 3
Joined: 22 May 2015 08:31
Type Auto: e36 compact

Raamgeleider bestuurderportier afgebroken bmw e36 compact

Post by Compact2000 »

Beste forummers,

Mijn 1e probleem met de compact, zoals titel al vermeld is de raamgeleider van mijn bestuurderportier afgebroken.
Raam kantelt laatste stukje naar beneden en gaat niet goed dicht, raammechanisme werkt wel goed

Gaat om de linker geleider vanuit de binnenkant gezien, metalen frame met rubber, wat ik nu kan zien lijkt het erop dat deze aan de onderkant met 2 (las)puntjes vast zat aan de frame van de portier.

Geprobeerd om de geleider weer te positioneren op de 2 lastpuntjes (met raam volledig omhoog) echter is dit niet gelukt en staat 1cm lager .
En al zou dit lukken hoe krijg ik dit weer vast aan de deurframe, kan er met geen mogelijkheid bij met een boor of popnagel.

Heb het forum/google doorgespit wel hetzelfde euvel gevonden maar geen oplossing!

Mvg,
Dries

Topic Author
Compact2000
Neutraal
Posts: 3
Joined: 22 May 2015 08:31
Type Auto: e36 compact

Re: Raamgeleider bestuurderportier afgebroken bmw e36 compact

Post by Compact2000 »

Soo wat een hoop reacties zeg :D probleem is inmiddels opgelost ik zal uitleggen hoe mocht er in de toekomst mensen zijn met hetzelfde probleem om dit op te lossen.

De geleider waar ik het over had zat niet vast aan de deurframe maar aan een ijzeren lip (met 2 laspuntjes) die weer met een bout is bevestigd aan de deurframe, om bij die bout te komen haal je de plastic kapje weg die je zal zien rechts onder nadat je de deurpaneel heb verwijderd.

Met een ratel en verlengstuk met nr.10 kom je dan hierbij en haal je de bout los, dan komt de lipje die normaal gesproken vastzit aan je raamgeleider los.

Op de sloop heb ik een raamgeleider gehaald die nog intact was en deze terug bevestigd. Voor de duidelijkheid bedoel ik met de raamgeleider de geleiders die links en recht van je raam zitten en waar je raam dus inglijdt.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen vertellen, en dit geld dus voor de e36 compact.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”