BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Voorveren of schokbrekers?

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Harrema
Neutraal
Posts: 1
Joined: 29 Mar 2018 18:40
Type Auto: 316i

Voorveren of schokbrekers?

Post by Harrema »

Ik heb een BMW 316i van 1999.
Vorige week moest ik remmen en kreeg ik een soort klap in de voorkant. Dat heb ik sindsdien af en toe als ik rem. Ook klapt het bij mijn voorwiel als ik door een kuil rijdt. Over een hobbel heb ik dit niet.
Remmen gaat sindsdien nog prima en de auto hangt niet scheef of iets anders. Als ik hard op de voorkant duw dan merk ik niets raars.
Toch heb ik het idee dat linksvoor de veer of schokbreker stuk is. En dit vooral om die klap die ik voel als ik hard rem ook bij stapvoets rijden.

Ik ben een leek hier in en ben benieuwd wat me zoiets zou gaan kosten en of het inderdaad dit kan zijn.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn? En wat me dit gaat kosten.
[ external image ]
[ external image ] Deze gaat het om.

CorneeKonings
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 May 2018 20:26
Type Auto: E90 320i

Re: Voorveren of schokbrekers?

Post by CorneeKonings »

Beste Harrema,

Het kan inderdaad goed zijn dat je schokbreker defect is. Dit kun je testen!

Duw met een flinke kracht met twee handen de auto rechts voor omlaag en kijk of de auto meteen recht omhoog komt en stopt. Het kan ook zijn dat je auto nog even op een neer gaat. Als dit het geval is dan heb je een defecte schokdemper. Dit komt meestal door vloeistof lekkage. Probeer dit ook bij de andere hoeken van de auto!


-Cornee
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”