BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hoge toeren bij starten BMW 320I E36 automaat

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jerito
Neutraal
Posts: 1
Joined: 27 Nov 2018 12:20
Type Auto: 320i (E36)
Location: DORDRECHT
Age: 59

Hoge toeren bij starten BMW 320I E36 automaat

Post by Jerito »

Goededag,

ik ben Jerito, nieuwe op het forum:-) Ik hoop dat ik hier verder kan komen met het uitzoeken van een probleem m.b.t het volgende: Inmiddels veel hierover gelezen op het net maar kwam niet tot een conclusie

Bij koude start lopen de toeren plots tot 2000/ 2300 en het rammelt wat en na 4 tot 5 seconden weer rustig naar 700. Soms ook tijdens warm start. Verder loopt de auto erg goed
Heb de gasklephuis schoongemaakt maar het help niet. Slang na gekeken. Zou het aan de luchtmassameter liggen? Luchtemp-sensor of een verzopen cilinder of een klep die blijft hangen? Bobines of bougies? Valse lucht?

Zou dit probleem ook ge-linked zijn aan een 'schuurpapier-effect' bij de gaspedaal tijdens het rijden?
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes,
J
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”