BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E36 misfire

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Zardolith
Neutraal
Posts: 1
Joined: 21 May 2019 23:28
Type Auto: E36

E36 misfire

Post by Zardolith »

Ik heb een maand geleden een bmw E36 320i touring uit 1997 gekocht. De auto heeft net geen 300xxxkm en heeft een lpg installatie. Toen ik hem net gekocht had pruttelde hij in lagere toeren. Ik heb de bougies vervangen door iridium LPG bougies, olie, alle filters, een groot onderhoud dus. Sinds ik de bougies vervangen heb misfired de auto soms op rolantie. Wanneer hij van hogere toeren plots naar stationair zakt blijft hij redelijk stabiel maar bijvoorbeeld in de fille verschilt de rolantie enorm.

Ik ben dan beginnen zoeken waardoor ik elke bobine uitgetrokken heb en opnieuw ingestoken waaruit bleek dat de motor op elke bobine reageerde. Na alle bobines terug te hebben aangesloten draaide hij weer normaal. Enkele dagen erna begon hij weer. Heb dan de compressie getest en deze loopt van 11bar tot 12.5bar. volgende probleem kon mischien de injectie zijn maar de auto heeft het zowel op gas als op benzine en de gas wordt op een andere manier ingespoten.

Ik heb vandaag de bobines nog eens getest en bij cilinder 1 is de boot van de bobine onderaan gescheurd. Bij het uittrekken van deze bobine reageert de motor niet zoals bij andere maar hij reageert wel.

Hopelijk kunnen jullie mij oplossingen bieden.

Mvg

bmw325icabriovanos
Neutraal
Posts: 40
Joined: 27 Dec 2013 01:16
Type Auto: 325i cabrio
Age: 43
Contact:

Re: E36 misfire

Post by bmw325icabriovanos »

Miss slechte massa?
[ external image ]
If you ain't boosting shit, you can't even roll with us.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”