BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Elektr schema e36 injectoren / brandstofmanagement

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
DominiqueL-E36
2e Versnelling
Posts: 259
Joined: 26 Aug 2011 12:37
Type Auto: BMW E36 318i '94

Elektr schema e36 injectoren / brandstofmanagement

Post by DominiqueL-E36 »

Hallo,

Zoals de titel omschrijft ben ik opzoek naar een elektr schema van het brandstof systeem.
Ik heb een e36 318i van '94 en deze heeft 2 jaar op lpg gedraaid. Na het verwijderen van dit systeem hebben een aantal eigenaren ermee gereden en toen heb ik hem gekocht zonder wetend dat deze op lpg heeft gereden.

Na een tijdje begaf de auto het en wou niet meer starten, gaf de ecu een foutmelding op mijn injectoren maar deze bleken verder goed te functioneren.
De garage heeft een nieuwe bobine erin gezet wat totaal niet nodig was.
De auto deed het weer voor een halfjaar en begaf het weer. Zelf de auto een nachtje van de accupolengehad en de dikke groene kabel van de bobine was niet lekker aan elkaar gemaakt. Deze hersteld en de auto deed het weer.

Na 1 maand begaf hij het weer en wou niet starten. Mijn vermoedens hij krijgt geen brandstof en hij word van de week indien mogelijk uitgelezen. Als hij weer een foutmelding geeft op de injectoren moet er ergens een kabelbreukje zijn (onderbreking benzine injectoren voor gasinjectoren oid?) omdat ze in de garage 'wat aan het frummelen' waren bij de bekabeling en toen deed deze het weer.

Nu bn ik benieuwd of iemand een schema heeft van het motormanagement en of brandstofsysteem?
Mijn ervaring ligt in de garage alleen bij koreaanse autos en nog gering bij duitsers (electronica nog niet zo).

Ik hoop op een reactie.

bmwvanos
Neutraal
Posts: 30
Joined: 01 Feb 2012 20:23
Type Auto: E46 330 CI
Location: leusden
Age: 61

Re: Elektr schema e36 injectoren / brandstofmanagement

Post by bmwvanos »

http://wds.spaghetticoder.org/

Probeer het daar eens.

bmwliefhebber
Neutraal
Posts: 15
Joined: 05 Feb 2012 14:18
Type Auto: BMW 330i e46

Re: Elektr schema e36 injectoren / brandstofmanagement

Post by bmwliefhebber »

Kijk eens bij deze link:
http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-seri ... 67601.html

Dan krijg je een service manual (pdf) voor de E36 van Bentley (een uitgever en nee, niet die autobouwer..)
Staat vrij veel in inclusief schema's en onderhoud.

groet,
Liefhebber

Bommetje
1e Versnelling
Posts: 52
Joined: 19 Mar 2012 15:54
Type Auto: 525i 1997

Re: Elektr schema e36 injectoren / brandstofmanagement

Post by Bommetje »

Startonderbrekers/alarmsysteem ingebouwd ? Dan zou ik het eerst daarin eens zoeken.
Hier zit een relais in wat de onderbroken draden aan elkaar verbind en die kan ingebrand zijn of versleten zijn

Topic Author
DominiqueL-E36
2e Versnelling
Posts: 259
Joined: 26 Aug 2011 12:37
Type Auto: BMW E36 318i '94

Re: Elektr schema e36 injectoren / brandstofmanagement

Post by DominiqueL-E36 »

Zit niet in de auto, spijtig genoeg.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”