BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Afstandsbediening e46 CV werkt niet, sleutel werkt wel

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bbass
Neutraal
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2013 19:07
Type Auto: BMW e46 320d Touring

Afstandsbediening e46 CV werkt niet, sleutel werkt wel

Post by bbass »

Dag mede BMW fanaten,

Een tijdje geleden een BMW 320D touring uit 2002 aangeschaft met wat kleine puntjes.
Een van deze puntjes is dat de batterij van een van de sleutels bijna op was (laadt niet meer goed op en doet het zo nu en dan wel en niet). Ik heb de behuizing open gemaakt en gekeken welke batterij er in hoort en deze via internet besteld.
Na het vervangen van de batterij de sleutel opnieuw ingelezen. Inmiddels werkt de sleutel weer na opnieuw inlezen. Het gekke is dat dit gelukt is want de afstandsbediening werkt niet (ik zou denken dat inlezen, omdat het geheugen van de sleutel in mijn ogen geen stroom heeft, niet zou moeten lukken) Na het vervangen van de batterij wou de auto niet starten . Dus toen ik het inlees trucje heb uitgevoerd (auto op contact zetten, sleutel eruit, openknop ingedrukt houden en sluitknop 3 keer indrukken) wou de auto met deze sleutel wel weer starten maar de afstandsbediening werkt niet. Wie o wie weet waaraan dit zou kunnen liggen en wie o wie heeft de oplossing!

Wiren
Neutraal
Posts: 6
Joined: 22 Aug 2013 13:05
Type Auto: E46 318i EXE

Re: Afstandsbediening e46 CV werkt niet, sleutel werkt wel

Post by Wiren »

Sleuteltype met rubberen knopjes of met logo middenin? Laatste is wat ik zo heb gelezen een nieuwe aanschaffen.
Kreeg je bij het initialiseren van de sleutels ook een bevestiging middels de CV die 1x automatisch vergrendeld en weer ontgrendeld?
Zo niet dan is het initialiseren mislukt.

Tool
Neutraal
Posts: 5
Joined: 11 Apr 2011 19:20
Type Auto: BMW 320i Touring E46 '01
Location: Helmond
Age: 35

Re: Afstandsbediening e46 CV werkt niet, sleutel werkt wel

Post by Tool »

Beste BBas, heb je toevallig al een oplossing hiervoor gevonden?

Ik heb een 320i Touring (FL) met 2 originele BMW sleutels waarbij dit ook het geval is..
Heb er eentje open gebroken en met de multimeter de batterij doorgemeten, deze gaf netjes 3V.

Bij het initialiseren van de sleutels volgens het bekende protocol krijg ik geen bevestiging van de auto dmv de vergrendeling.
BMW 320i Touring E46 '01
Audi A3 8L 1.6 '97
Saab 99 GLT8 '84
Saab 99 Turbo II '79

Tool
Neutraal
Posts: 5
Joined: 11 Apr 2011 19:20
Type Auto: BMW 320i Touring E46 '01
Location: Helmond
Age: 35

Re: Afstandsbediening e46 CV werkt niet, sleutel werkt wel

Post by Tool »

Iemand anders nog een idee..?
Batterij is vol, auto start met de sleutel, zekeringen in het dashboardkastje zijn goed.
Auto reageert niet op inleren via de knoppen cominatie..
BMW 320i Touring E46 '01
Audi A3 8L 1.6 '97
Saab 99 GLT8 '84
Saab 99 Turbo II '79
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”