BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Storing Airbag!! HELLUP

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bobbybmwe46
Neutraal
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013 18:16
Type Auto: E46 328i
Age: 36

Storing Airbag!! HELLUP

Post by Bobbybmwe46 »

Hallo,

In mijn E46 brand het airbag lampje, ik ben zelf monteur en heb ik de volgende dingen gedaan maar ik kom er niet uit!!

Ik heb hem uitgelezen met SNAP-ONN Tool,
deze gaf aan het "bezittings sensor passsagier zijde" defect te zijn, die mat sensor dus, nou heb ik deze doorverbonden met een weerstand en diode zoals de meeste waarschijnlijk weten hier hoe dat moet. nou dat ging goed voor een paar dagen..

hij was uit maar naar een aantal dagen ging hij weer aan, heb ik hem weer uitgelezen nou gaf die de "gordelspanner passagier zijde" aan. ik heb nu dus de gordelspanner passagierszijde vervangen. ook nu was het airbag lampje voor een paar dagen uit maar ging deze weer aan naar een aantal dagen. Ik word er helemaal simpel van, ik heb hem WEER uitgelezen nu gaf hij de volgende foutcode aan waar ik niet helemaal uit kom "06 Ontstekingscircuit 2 gordel passagier sterker" ( niet stekker staat echt sterker )

- Airbag lampje brand continue, als ik codes wis gaat het lampje naar een aantal dagen weer branden.
- Storing is niet afhankelijk of er iemand daadwerkelijk zit of niet, kan ook goed gaan branden terwijl er niemand in de passagier stoel zit of gebruikt maakt van de passagiers gordel.
-Stekkers onder de stoel zien er naar mijn idee allemaal goed uit en zijn juist aan gesloten geen draadbreuken etc.

Kan iemand mijn helpen of weer op weg brengen naar een andere mogelijkheid?
ik weet het namelijk even niet meer. ik heb zelfs zo'n simulator sensor geprobeerd voor onder de stoel, werkt ook niet!

MVG Michel!

Topic Author
Bobbybmwe46
Neutraal
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013 18:16
Type Auto: E46 328i
Age: 36

Re: Storing Airbag!! HELLUP

Post by Bobbybmwe46 »

Het gaat om een E46 uit 1999 328i automaat 150.000 op de teller

mvg michel

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Storing Airbag!! HELLUP

Post by 325i »

eerst eens zorgen dat alles orgineel is zoals het hoort
die mat is zo duur niet en zit er vrij snel in ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

chilos
Neutraal
Posts: 4
Joined: 10 Jul 2014 12:31
Type Auto: E46

Re: Storing Airbag!! HELLUP

Post by chilos »

Hi Bobby,

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Heb jij dit probleem destijds wel kunnen oplossen?

mvg
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”