BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

probleem met bmw 316ti compact

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
stef maris
Neutraal
Posts: 3
Joined: 30 Jan 2013 17:08
Type Auto: e46 compact

probleem met bmw 316ti compact

Post by stef maris »

hallo, heb nu al een jaartje mijn bmw e46 316ti compact en ben er zeer tevreden van, rijd zeer fijn, maar sinds gisteren is er een probleem. Al een tijdje wanneer ik mijn wagen startte leek de uitlaat hard te rammelen bij stationair draaien maar eens aan het rijden was dit verholpen. nu reed ik gisteren naar de bakker en ineens leek het vermogen van mijn wagen weg te vallen, hij trok niet meer en het motorlampje ging branden( in handleiding stond dat het het lampje van iets met de uitlaatgassen was). Eens thuis de auto even laten staan en daarna eens terug gestart, hij leek harder te rammelen maar het lichtje was uit. nu heb ik gelezen dat dit de katalysator of de lambdasonde kon zijn, is dit zo? wat kan er nog stuk zijn? dank

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: probleem met bmw 316ti compact

Post by Redhead »

Bij dit soort storingen eerst uitlezen. Rammel kan van je hitteschild zijn. Staat in principe los van een eventuele storing verder. Het geluid kan ook komen van je secundaire lucht circulatieklep.Als die niet goed werkt kan ook je lambda slecht functioneren en dan storing geven.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

bmwvanos
Neutraal
Posts: 30
Joined: 01 Feb 2012 20:23
Type Auto: E46 330 CI
Location: leusden
Age: 61

Re: probleem met bmw 316ti compact

Post by bmwvanos »

Dit kan zomaar een vanos / VVT storing zijn , deze motoren zijn er berucht om.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”