BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

320i E46 valt uit, houdt in HELP

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
brucebmw
Neutraal
Posts: 3
Joined: 28 Dec 2013 14:28
Type Auto: 320i

320i E46 valt uit, houdt in HELP

Post by brucebmw »

Beste leden,

sinds kort ben ik een nieuwe eigenaar van mooie BMW 320I cabrio bj 2002.
Vorige week kreeg ik regelmatig EML storing, daarbij hield de auto soms in en begon de toerental steeds omhoog te gaan.
Auto uitgezet aan gezet. Probleem verholpen. 2 dagen later weer het zelfde probleem. Dit keer voor de stoplicht viel de auto uit. Wat mij ook opviel is dat de temperatuurmeter soms omhoog schiet en daarna weer zakt naar 0. Als die omhoog schiet is de motor soms koud, motor laat geen enge dingen merken. Olie, koelvloeistof allemaal perfect. Ik heb de auto laten uitlezen. Deze gaf het volgende storingen aan. Nokkenassensor, temperatuursensor. volgens de garage kon het zo zijn dat de temperatuursensor stuk was waardoor die te veel brandstof soms kreeg. Aangezien de auto tijdens koudestart perfect rijdt. Sensor was 15,- en erg makkelijk te vervangen. ik heb uit voorzorg ook de LMM vervangen. Helaas problemen zijn niet beter op geworden. Nu vraag ik mezelf af wat ik moet doen? Nokkenassensor vervangen of de tweede olie/water sensor op cilinder 6 vervangen. Het laatste sensor is erg lastig om te vervangen, uit diverse bronnen blijkt dat de inlaat los moet.

Hebben jullie enige advies, ik hoor het graag.

vriendelijk groet Bruce

liamarcel
Neutraal
Posts: 3
Joined: 22 Mar 2014 09:24
Type Auto: 316i

Re: 320i E46 valt uit, houdt in HELP

Post by liamarcel »

carterventilatie??
laat de motor lopen en draai voorzichtig de oliedop los valt hij nu bijna uit dan is het de carterventilatie

Tool
Neutraal
Posts: 5
Joined: 11 Apr 2011 19:20
Type Auto: BMW 320i Touring E46 '01
Location: Helmond
Age: 35

Re: 320i E46 valt uit, houdt in HELP

Post by Tool »

Ik heb bij mij vorige week ook de nokkenassensoren vervangen, een was er kapot, de ander preventief maar meegenomen..
Mijn auto had er last van vermogensverlies en "schokken/bokken" bij acceleratie.
Als ik hem startte liep bij mooi stationair, maar gaf je dan gas dan viel hij daarna uit.

Als je dezelfde symptomen hebt dan zou ik de nokkenassensor vervangen, maar loopt hij verder goed dan zou ik toch de temperatuursensor verdenken.
Heb deze ook ooit kapot gehad bij mijn Lancia Delta HF Turbo, deze liep eigenlijk goed, maar kon dan (zelfs tijdens het rijden) gewoon uitvallen.

Edit: Ik zie nu pas dit topic al 3 maanden oud is.. Mag hopen dat het ondertussen al opgelost is ;)
BMW 320i Touring E46 '01
Audi A3 8L 1.6 '97
Saab 99 GLT8 '84
Saab 99 Turbo II '79
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”