BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

storing e46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
royk1981
Neutraal
Posts: 4
Joined: 01 Jun 2013 17:24
Type Auto: e46
Location: almelo
Age: 43

storing e46

Post by royk1981 »

halo ik hoop dat iemand mij kan helpen

ik heb een bmw 316 uit 1999
sinds kort heb ik er een nieuwe accu erin gekregen want mijn oude was kapot ik heb hem toen over
gestart en vanaf die tijd heb ik elke keer een storing erin namelijk
hij geeft aan de achterlichten zijn kapot zijn maar doen het wel en de radio gaat uit (ook niet aan te krijgen)
en de binnen verlichting gaat dan spontaan aan tijdens het rijden
maar na 5 min rijden gaan de storingen weg en doet alles het

wie weet wat dit kan zijn

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: storing e46

Post by DannysedanE36 »

Hallo Roy, heb je voordat je de hulpstartkabels losnam eerst allerlei stroomverbruikers aangezet, zoals de interieur fan op de hoogste stand, de achterruitverwarming, alle verlichting? Zo niet dan zou het kunnen dat je je boordcomputer ontregeld/beschadigd hebt. Groeten, Danny

Topic Author
royk1981
Neutraal
Posts: 4
Joined: 01 Jun 2013 17:24
Type Auto: e46
Location: almelo
Age: 43

Re: storing e46

Post by royk1981 »

ik heb niks bijzonders gedaan

kan ik nog wat uitproberen dat ik het zeker weet

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: storing e46

Post by DannysedanE36 »

royk1981 wrote: ik heb hem toen over gestart
Hallo Roy. mijn reactie sloeg op 't bovenstaande zinnetje. Daaruit begreep ik dat je met startkabels gestart had. Mogelijk verkeerd begrepen. Ik rijd in oudere types, dus weet weinig van de jongeren, maar heb wel eens gehoord dat bij moderne auto's bij elke verandering de auto opnieuw geprogrammeerd/uitgelezen moet worden. Misschien moet je ermee naar een garage. Groeten, Danny

Ferry043
Neutraal
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2013 08:30
Type Auto: BMW 316 E46
Location: Eijsden
Age: 31

Re: storing e46

Post by Ferry043 »

Hallo Roy,

Ga ermee naar een erkende bmw-garage. Zij hebben de geschikte apparatuur om hem volledig uit te lezen en te herstellen mochten er storingen of defecten zijn. Als je overstart, doe dan op z'n minst de verlichting aan om dit te voorkomen.

Succes!
Ferry
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”