BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Xenon lamp binnen 10 maanden kapot (E46 '99)

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mr. T.
Neutraal
Posts: 11
Joined: 29 Dec 2013 18:18
Type Auto: 323i

Xenon lamp binnen 10 maanden kapot (E46 '99)

Post by Mr. T. »

Dag allen,

Mijn E46 in Juni 2013 gekocht, waar, volgens de garage, destijds bij aflevering nieuwe xenon lampen zijn gemonteerd. Helaas is mijn rechter lamp kapot (melding op dashboard en werkt inderdaad niet meer), wat mij sterk lijkt sinds de (meeste) xenon lampen een brandtijd van ongeveer 3000 uur hebben. Ik heb in de afgelopen 10 maanden ongeveer 22.000 km gereden, wat dus zou betekenen (indien lichten iedere seconden aan hebben gestaan) dat ik 7 km per uur zou hebben gereden (22.000 / 3.000 = (ongeveer) 7).

In het kort: kan het zijn dat een xenon lamp na 22.000 km in 10 maanden tijd, kapot is? Of wordt het tijd om even serieus met de garage te bellen?

Thanks!

Topic Author
Mr. T.
Neutraal
Posts: 11
Joined: 29 Dec 2013 18:18
Type Auto: 323i

Re: Xenon lamp binnen 10 maanden kapot (E46 '99)

Post by Mr. T. »

Na nog even goed gekeken te hebben zag ik wat scherven in mijn koplamp unit liggen:
[ external image ]

Dus toch maar even zelf de lamp eruit gehaald en zag dat deze 'gebroken' is:
[ external image ]

Kan dit kwaad, of kan hier weer een zelfde type lamp in gezet worden?

Thanks!

Topic Author
Mr. T.
Neutraal
Posts: 11
Joined: 29 Dec 2013 18:18
Type Auto: 323i

Re: Xenon lamp binnen 10 maanden kapot (E46 '99)

Post by Mr. T. »

Ik heb de garage gebeld, dit was niet de lamp die zij hebben vervangen aangezien ze geen philips lampen inkopen (maar schijnbaar low-budget lampen...)

Ik heb 2 nieuwe lampjes (voor de zekerheid links ook meer gelijk vervangen) besteld en ga er gelijk een paar angel eyes ringetjes op knallen. Foto's zullen volgen, verder ben ik van mijn 'probleem' af!
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”