BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

bmw 3 serie uit 2000

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
janhulsing
Neutraal
Posts: 2
Joined: 23 Apr 2014 20:55
Type Auto: bmw 3 serie 2000

bmw 3 serie uit 2000

Post by janhulsing »

mijn bmw die rateld als je hem start en de achterlicht doet het maar op de dashboard geeft aan dat ze kapot zijn wie kan mij helpen

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: bmw 3 serie uit 2000

Post by DannysedanE36 »

Hallo Jan.
De hydraulische klepstoter moeten zich bij het starten vullen met olie en dat neemt even een paar seconden. Misschien is dat het geratel. Maar het moet overgaan. Mogelijk dat er één of ..... lekt? Welk type motor ligt er in je auto?
De signalering van zg kapotte lamp(en) gaat bij 't ouder worden van de auto wel vaker 'spoken'. Bij de één wel en de ander weer niet. Geen idee wat daar tegen te doen is. Bij mijn E28 moet ik regelmatig van de achterlichten de contactjes schoonmaken(aanslag), ondanks dat ik ze daarna met contactspray ook nog inspuit. Bij m'n E36 nog geen spookmelding gehad.
Groeten, Danny

Ferry043
Neutraal
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2013 08:30
Type Auto: BMW 316 E46
Location: Eijsden
Age: 31

Re: bmw 3 serie uit 2000

Post by Ferry043 »

Ik had ook vaker "spooklampjes" en mijn eigen autogarage kon het niet oplossen. Bij de bmw-dealer hebben ze hun apparatuur eraan gehangen en de storingen in het systeem opgelost. Mogelijk is dit ook de oplossing voor jou, om hem een keer te laten uitlezen.

Topic Author
janhulsing
Neutraal
Posts: 2
Joined: 23 Apr 2014 20:55
Type Auto: bmw 3 serie 2000

Re: bmw 3 serie uit 2000

Post by janhulsing »

hoi
motor type is een m43 1895 cc 77 kw
ik hoop dat er iemand is die er iets over weet

cellysec
Neutraal
Posts: 5
Joined: 10 Oct 2013 20:52
Type Auto: 320d

Re: bmw 3 serie uit 2000

Post by cellysec »

De lampje op je dashboard gaat waarschijnlijk branden omdat je massa van de stekker van je achterlicht kapot is. Check de stekker maar even. Is een BMW kwaal.
Een nieuwe massa leggen vanaf de stekker is een simpele en effectieve oplossing.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”