BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

autmaatbak olie?? 328CI E46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sam88
Neutraal
Posts: 2
Joined: 26 May 2014 23:23

autmaatbak olie?? 328CI E46

Post by sam88 »

Hallo mannen,

Mijn naam is sam, 25 jaar en autos zijn mijn passie. Naast mijn fulltime baan hou ik er van om savonds na werk bezig te zijn met auto's.

Ik heb een 328CI E46 uit 1999 waarvan ik de motor heb gewisseld, nou komt mijn vraag.

De motor heb ik samen met de bak als 1 geheel uit de auto getrokken, de bak heb ik samen met de koppelomvormer overgezet op de nieuwe motor. (dmv de 3 bouten die in de koppelomvormer zitten). er zijn een paar druppels olie uitgelekt.

Nu ben ik bijna zover de motor weer terug te bouwen maar ik weet niet zeker waar en/of ik bakolie moet bijvullen??

Stuurbekrachtiging staat los van de automaatbak toch? of zit dit op 1 leiding?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

linfiel
1e Versnelling
Posts: 75
Joined: 13 Dec 2013 14:20
Type Auto: E46

Re: autmaatbak olie?? 328CI E46

Post by linfiel »

Als het een paar druppels zijn hoeft dit niet bijgevuld te worden, ik zou de bak laten spoelen zal je ziet wat een zwarte teer eruit komt en de automaat schakelt weer als nieuw, het instructieboek schrijft dat het niet hoeft maar ik ben er van geschrokken wat een zwarte olie eruit kwam, vandaar dat ze bij 250.000km problemen gaan geven.
Groet. linfiel.

Topic Author
sam88
Neutraal
Posts: 2
Joined: 26 May 2014 23:23

Re: autmaatbak olie?? 328CI E46

Post by sam88 »

Linfiel, Bedankt voor je reactie 328ci rijdt weer als nieuw!

linfiel
1e Versnelling
Posts: 75
Joined: 13 Dec 2013 14:20
Type Auto: E46

Re: autmaatbak olie?? 328CI E46

Post by linfiel »

Graag gedaan Sam, maar wat heb je nu gedaan aan de automaat?
Groet. linfiel.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”