BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

raar geluid bij starten

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Djeren
Neutraal
Posts: 2
Joined: 21 Jun 2014 21:33
Type Auto: bmw 320 ci 2.0 24v M52tu

raar geluid bij starten

Post by Djeren »

Goeden dag,

Ik heb sinds kort als de auto start een raar geluid. Stationair niet hoorbaar, als ik gas geef tot 3000 toeren niet hoorbaar, maar bij het terugzakken vanaf dat toerental hoor je een soort geluid als grrrrrrr. Het is geen tikkend geluid of oid. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb geluisterd onder de motorkap en het komt niet van de voorzijde maar boven het kleppendeksel vanaf het midden. Is dit misschien een klepstoter die geen olie krijgt? Na een stukje rijden is het weg. Het de carter ventilatie slangetje op het kleppendeksel is gescheurd bij de knik, deze is sinds ik de auto heb al zo maar deze is wel geplakt :p ik ga deze binnenkort vervangen, ook al heb ik geen hoog olieverbruik. Het is overigens niet altijd zo dit geluid. Het is sporadisch. Olie is 6000 km geleden vervangen met filter (5w30 mobile).
Alvast bedankt voor een reactie,
jeroen

(320 ci m52tu '99)
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”