Ik wil om advies vragen, ik heb een E46 met N42 motor (318i), en daarvan is duidelijk dat er rek op de ketting zit. Er is al lang een andere kettingspanner gemonteerd meer dan 1 jaar geleden, maar de grote vraag is wat nu, want de rek is er nog/weer/meer.
Is het nodig te vervangen, auto heeft 135.000km gereden pas. Heeft doorrijden consequenties? Een ketting kan toch nooit breken? Wat zouden de kosten zijn?
Zou iemand daar iets over kunnen uitleggen, mij is gezegd dat het nu nodig is, ik zit er nogal mee want die kosten had ik niet verwacht, maar ik heb natuurlijk nuchter advies nodig, ik ben het nu aan het uitstellen...
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Ketting stuk: E46 met N42 motor
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Posts: 187
- Joined: 02 Jun 2013 23:32
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Re: Ketting stuk: E46 met N42 motor
Hoi Beamertje. Kun je zeggen hoe je ontdekt hebt dat er speling op de ketting zit? Groeten, Danny