BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Sensor Defect > Negeren?

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
keeshhh
Neutraal
Posts: 2
Joined: 30 Jul 2014 16:57
Type Auto: e46 316ti compact

Sensor Defect > Negeren?

Post by keeshhh »

Beste forumleden,

Ik heb een 316ti Compact uit 2004 en sinds kort gaan af en toe de DSC + handrem indicatielampjes branden. Soms doen ze het 200 km niet, soms gaan ze meteen aan na de start. Hij is twee keer uitgelezen. De ene keer was het de remschakelaar (niet vervangen, wel gereset, maar melding kwam al snel terug) en daarna was het de druksensor. Nu vraag ik mij sowieso af wat de druksensor is, want het lijkt alsof dit dingetje bijna nergens te koop wordt aangeboden. Wel ABS sensor, stuurhoeksensor etc.

Ik heb meerdere topics gelezen over dit probleem maar het lijkt alsof met een beetje pech het van alles kan zijn, soms ongeacht de melding bij het uitlezen. Omdat ik geen verschil merk in het rijgedrag, vraag ik mij eigenlijk af of ik hier niet gewoon mee door kan rijden en de lampjes negeren? Of kan ik dan het probleem groter maken? Jullie advies wordt zeer gewaardeerd! :D
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”