BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Slecht stationair lopen na starten

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
raimond74
Neutraal
Posts: 13
Joined: 04 Jun 2014 20:07
Type Auto: e46 318i

Slecht stationair lopen na starten

Post by raimond74 »

Mijn 318i uit 2002 met km stand 128555 heeft na het vervangen van de dis klep het probleem dat hij na het starten af en toe terugvalt naar ongeveer 400-500 rpm om daarna uit te vallen. Het starten gaat wel weer gewoon en af en toe valt hij weer terug, de andere keer blijft hij wel gewoon lopen op 800 rpm.
De auto is er al weer voor terug geweest naar de garage maar een uur nadat mijn vrouw de auto bij de garage had weggehaald omdat hij klaar zou zijn begon het probleem weer.
De dis klep is vervangen omdat die nogal jankte, daarna begonnen de problemen met het stationair lopen, voor die tijd was het goed.
Het maakt hierbij niet uit of de motor warm of koud is. Ik heb alle stekkerverbindingen en vacuum slangen al bekeken en hier niks vreemds kunnen vinden.
Wie heeft hier een idee over wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb hem net 7 weken en dit is mijn 3e BMW maar eigenlijk ben ik heb nu al bijna weer zat. Het is namelijk al de 6e keer dat ik er weer mee terug kan naar de garage voor meerdere problemen die overigens wel naar tevredenheid en onder garantie zijn opgelost.

BMWE46320D
Neutraal
Posts: 13
Joined: 11 Oct 2019 15:22
Type Auto: E46

Re: Slecht stationair lopen na starten

Post by BMWE46320D »

Geachte,
Ik ben geen monteur maar heb ook een slecht stationair lopende E46 gehad, daar bleek na veel gezoek de carter-ontluchtings module van verstopt te zijn. Dat schijnt heel vervelende gevolgen te kunnen hebben, bij ons gaf het ook veel trilling bij stationair. Na vervanging van de ontluchtings-unit en een computer reset (BMW dealer) liep hij weer goed.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”