BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Afmetingen o-ringen vacuumpomp. N42

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MDokter
Neutraal
Posts: 2
Joined: 22 Oct 2014 23:05
Type Auto: E46

Afmetingen o-ringen vacuumpomp. N42

Post by MDokter »

Beste,
sinds enkele dagen ruik ik soms een verbrande oliegeur in de auto. (2003 318i E46 N42 motor)
ook loopt de auto sinds kort na een warme start vaak onregelmatig stationair.
enig zoekwerk leverde mij op dat dit goed de vacuumpomp zou kunnen zijn, en inderdaad na een inspectie blijkt er olie uit te druppelen op mijn uitlaat. nu lijkt het mij zot om de pomp á €300,- te vervangen als ik volgens verschillende handleidingen op internet ook gewoon 2 o-ringen kan vervangen http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/
echter heb ik geen uitgebreid magazijn Viton o-ringen, en kan ik nergens de afmetingen van een ring op internet vinden.
zijn deze afmetingen bekend?
voor de inwendige ring heb ik 95x3 gevonden (binnen of buitendiameter? o-ringen word meestal opgegeven als binnendiameter meen ik) en voor de ring tussen de pomp en het motorblok kan ik enkel een onderdeelnummer vinden (part nr 11667509080)
als iemand deze afmetingen voor mij heeft scheelt het een hoop sleutelwerk!
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”