BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Algemene ervaring met kosten 318CI

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Danny538
Neutraal
Posts: 4
Joined: 19 Aug 2012 12:09
Type Auto: Geen

Algemene ervaring met kosten 318CI

Post by Danny538 »

Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van een golf 4 1.4 uit 2001. Nou heb ik deze een jaar, maar heb ik er eigenlijk een kléin beetje spijt van. Vind hem namelijk toch wat saai.

Nou ben ik altijd al helemaal gek van BMW geweest en met name de e46 :oops:. En wil ik erg graag eentje aanschaffen.
Het onderhouden van mijn golf gaat eigenlijk prima werkte zelf bij een automaterialen groothandel en ken dus zat monteurs voor onderhoud.
Maar veel mensen vertellen mij dat een BMW zo ongelofelijk duur is per maand.
Als ik zo mijn auto naast een 318CI houdt scheelt het niet super erg kwa verbruik wegenbelasting en verzekering.
En zo super veel rijd ik niet.

Wat zie ik over het hoofd? En waar zitten de echte dikke kosten in.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar ervaringen van gebruikers wat kosten onderhoud en verbruik betreft.

Kijk uit naar de antwoorden!

Danny

JeroenH
Neutraal
Posts: 20
Joined: 31 Mar 2008 23:40
Type Auto: E46 325Ci Cabrio

Re: Algemene ervaring met kosten 318CI

Post by JeroenH »

Ik rij zelf momenteel een E46 325Ci Cabrio uit 2004 (inclusief hardtop), die kost mij maandelijks aan wegenbelasting en verzekering (WA+) rond de 130 euro. Er staat momenteel 150.000km op de teller en de wagen rijd nog als nieuw. De grootste kostenpost kwam bij mij bij 120.000km (Waterpomp e.d.) onderdelen die ongeveer 100.000km mee gaan waren zo goed als op dus die heb ik laten vervangen. Tevens laat ik onderhoudsbeurten door de BMW dealer uitvoeren, kleine beurt is rond de 300/400 euro en een grote rond de 700/800 euro. Meestal is het het ene jaar een kleine beurt en het jaar erop een grote beurt. Dit zijn kosten die te overzien zijn. Verder tank ik hem zelf altijd vol met Euro98 van de Shell, dit is wel wat duurder maar hij rijd er dan ook langer op dan goedkope benzine van bijvoorbeeld de Tango.

Mijn auto kom binnenkort te koop omdat ik een nieuwe 320D kan leasen via de zaak dus mocht je interesse hebben in mijn super nette en goed onderhouden E46 kan je altijd even een PM sturen.

Siyah
Neutraal
Posts: 2
Joined: 18 Jun 2015 14:03
Type Auto: BMW E46 Coupé

Re: Algemene ervaring met kosten 318CI

Post by Siyah »

Momenteel rijd ik een E46 318CI Coupe uit 2000 met 155.000 km op de teller. Sinds een jaartje in mijn bezit. Mijn kostenplaatje zal niet representatief zijn, omdat ik de meeste reparaties laat uitvoeren door een vriend. Hij rekent bijna geen arbeidskosten. Per maand betaald ik voor de wegenbelasting + verzekering = 98 euro. De meeste kosten zitten hem in de onderdelen. Dat ik een coupe heb maakt het er niet makkelijker op. Ik kan bijna geen tweedehands onderdelen vinden! Sinds kort een wielklem (180 euro incl onderdeel, arbeidskosten en wegslepen), kachelmotor (100 euro incl onderdeel en arbeidskosten) en rubbers (bij de dealer 180 euro) laten vervangen. Wat nog op de agenda staat: raammechanisme (onderdeel zelf is al 100 euro). Vergis je dus niet in de kosten voor de onderdelen!

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Algemene ervaring met kosten 318CI

Post by DannysedanE36 »

Hallo naamgenoot.
Afhankelijk van welk onderdeel er vervangen moet worden, kun je heel goed even googlen en kun je bij allerlei leveranciers terecht die behoorlijk goedkoper zijn dan de dealer, b.v. remblokken, schijven, filters, olie en ...... . Plaatwerk bij b.v. Artaparts of euro-parts. Ook bij demontagebedrijven is genoeg te vinden(mooi velgen b.v., carrosserie/interieurdelen, aandrijvingsdelen).
Kun je zelf klein onderhoud doen, scheelt het arbeidsloon van de dealer. Groter onderhoud zou je bij een universele garage kunnen laten doen: b.v. Vakgarages of ..... . Succes. Groeten, Danny
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”