BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E46 start niet na vervangen kabelboom

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dewitte19
Neutraal
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2015 22:06
Type Auto: BMW E46

E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by dewitte19 »

Beste mensen allemaal ben onlangs eigenaar geworden van een e46 die brandschade had binnenin vermoedelijk startonderbreking beginnen smeulen. Kabelboom was geraakt heb dus een volledige andere van donorwagen gestoken samen met contact ecu fichedoos etc dashboard aangesloten niets abnormaal buiten lampje dynamische stabiliteitscontrole brand. Dan wou ik hem starten doet men startmotor helemaal niets. Heb deze dan getest met kabel naar de plus deze werkt. Waarom krijg ik dan geen stroom door heb alle massakabels enz nog eens nagekeken alles lijkt in orde te zijn kabels liggen allemaal hoe het hoort en aangesloten buiten de lichten en de fichkes van de middenconsole aan de radio enz nog niet aangesloten maar dit kan het probleem toch niet zijn? Kan iemand me aub helpen

died320
Neutraal
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 15:31
Type Auto: 323i MT

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by died320 »

Ik denk dat je EWS systeem er een stokje voor steekt om te starten

Topic Author
dewitte19
Neutraal
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2015 22:06
Type Auto: BMW E46

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by dewitte19 »

Hoi bedankt voor de reactie hoe los ik dit probleem dan op aub? Mvg

Topic Author
dewitte19
Neutraal
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2015 22:06
Type Auto: BMW E46

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by dewitte19 »

Ik had ook alles meegenomen heel ews systeem ecu stuurkolom met contact deurslot etc zelfs fichedoos en plonkast onder bestuurderskant echt alles meegenomen

Topic Author
dewitte19
Neutraal
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2015 22:06
Type Auto: BMW E46

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by dewitte19 »

Beste hele domme fout van mij misschien ik was het fichke van de ringantenne vergeten in te steken zou het dit kunnen zijn, kan nu niet testen vrouw is met batterij weg moet wachten tot 17h als iemand me de bevestiging kan geven dat het hierdoor wss komt ben ik al wat geruster nu is het nageltjesbijten tot 17h lol

died320
Neutraal
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 15:31
Type Auto: 323i MT

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by died320 »

Dat zou het best wel kunnen zijn als je verder alles vervangen hebt van het EWS systeem. Ik krijg zelf ook nog niet mijn DME werkend in mijn auto omdat ik ook die antenne (en nog wat meer) mis.....

Topic Author
dewitte19
Neutraal
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2015 22:06
Type Auto: BMW E46

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by dewitte19 »

Auto start perfect had fiche van ringantenneniet ingestoken domme fout van me bedankt om
MEe te denken mvg

died320
Neutraal
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 15:31
Type Auto: 323i MT

Re: E46 start niet na vervangen kabelboom

Post by died320 »

Goed om te horen :)
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”