BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

bmw 3.23i e46 geen vermogen

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Thijsregtop
Neutraal
Posts: 3
Joined: 05 May 2015 15:02
Type Auto: bmw e46 3.23i

bmw 3.23i e46 geen vermogen

Post by Thijsregtop »

Hallo allemaal
ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is thijs woon in emmen en ben sinds kort trotse bezitter van een bmw 3.23i e 46

Echter nu sinds een paar dagen als ik smorgens de auto start is er niets aan de hand auto heeft vermogen en reageert dan super alleen op het moment dat ik de auto uitzet en een boodschapje of iets dergelijks doe en de auto dan weer start mis ik aanzienelijk wat vermogen auto start goed loopt gewoon regelmatig alleen mis een dot aan vermogen mensen hier enig idee wat het zou kunnen zijn of iemand ervaring hiermee
als de auto vervolgens een paar uur stil staat is er gewoon weer vermogen graag jullie reactie hier op heb geen storingen op het dashbord of wat dan ook

Groetjes thijs

JeroenH
Neutraal
Posts: 20
Joined: 31 Mar 2008 23:40
Type Auto: E46 325Ci Cabrio

Re: bmw 3.23i e46 geen vermogen

Post by JeroenH »

Als het vermogensverlies zodanig aanzienlijk is zou het motormanagement lampje moeten gaan branden als er een probleem is. De beste manier om achter dit probleem te komen is door de motor uit te lezen op fouten en eventuele data van sensoren en trim waarden te analyseren met betrekking tot brandstof/lucht toevoer. Je zou eventueel ook nog een compressie meting kunnen doen om te kijken of er nog voldoende compressie per cilinder beschikbaar is.

Topic Author
Thijsregtop
Neutraal
Posts: 3
Joined: 05 May 2015 15:02
Type Auto: bmw e46 3.23i

Re: bmw 3.23i e46 geen vermogen

Post by Thijsregtop »

Ik laat hem indd even uitlezen want het heeft met het gaspedaal temaken op het moment dat ik die reset door de auto tien sec op stand twee op het contact en dan 10 sec op uit zet dan is het weer goed verdere tips altijd welkom

Topic Author
Thijsregtop
Neutraal
Posts: 3
Joined: 05 May 2015 15:02
Type Auto: bmw e46 3.23i

Re: bmw 3.23i e46 geen vermogen

Post by Thijsregtop »

Probleem is bij toeval gevonden slang die na de lmm zit is gescheurt dus valse lucht nieuwe gemonteerd probleem opgelost wat een stuk lampje met draaiende motor wel niet kan doen hoorde iets sissen en toen op onderzoek uitgegaan en wat denk je jahoor de ribbelslang na de lmm lek die na de motor gaat
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”