BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 3.16 E46 Olielekkage bij oliefilterhuis

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BMW-Den-Bosch
Neutraal
Posts: 5
Joined: 31 May 2015 12:46
Type Auto: e46

BMW 3.16 E46 Olielekkage bij oliefilterhuis

Post by BMW-Den-Bosch »

Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum.

Het gaat mij om olielekkage, wat onder de oliefilter (volgens mij heet dat de oliefilterhuis) lekt. Je ziet het een beetje bij beetje lekken.

Lekkage zit op de plek waar de oliefilterhuis tegen het blok aan zit. Zie foto.

Mijn vraag:

1 - is dit te verhelpen met het spul dat lekkages bij keerringen e.d. tegen kan gaan? Dat gooi je bij de olie. Kun je gewoon kopen bij een auto onderdelen zaak.

2 - Is het een dure reparatie om dit re repareren? Het zal m waarschijnlijk in de pakking zitten of misschien een keerring of iets dergelijks. Volgens mij moet er behoorlijk wat losgemonteerd worden, voordat je er bij kunt, toch? Ik kan dit zelf niet doen, maar moet het aan een monteur overlaten.

3 - Als ik mijn olie peil valt het gelukkig wel mee met de lekkage. Is het dan een gokje waard om gewoon zo door te rijden en af en toe wat olie bij te doen? Het is een auto van 2000 met bijna 300.000 km.

Alvast bedankt mensen!!
bmw.jpg
bmw.jpg (25.09 KiB) Viewed 12834 times

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: BMW 3.16 E46 Olielekkage bij oliefilterhuis

Post by Speedy540 »

Al eens met chassis nummer op etk gekeken? mogelijk een pakking zoals je zelf al aangeeft. bmwfans.info daar kun je met je laatste 7 cijfers/letters zien wat de onderdelen zijn.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
BMW-Den-Bosch
Neutraal
Posts: 5
Joined: 31 May 2015 12:46
Type Auto: e46

Re: BMW 3.16 E46 Olielekkage bij oliefilterhuis

Post by BMW-Den-Bosch »

Bedankt!
Ik heb op ETK gekeken en heb daar gevonden om welke pakking het gaat.
Bespreek het met mijn monteur.

Waarschijnlijk is het gewoon de pakking.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”