BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Ik mis vermogen

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bimbam
Neutraal
Posts: 4
Joined: 16 Jun 2015 23:41
Type Auto: BMW 320d

Ik mis vermogen

Post by bimbam »

Volgens de boekjes zou de Bimmer (320d bj 2002) 136 pk moeten leveren, al voelt het aan alsof de paarden een beetje last hebben van astma.
De auto heb ik vandaag gekocht, en rijdt verder prima.
Ik ben de 2e eigenaar, en ondanks de respectabele kmstand van 288.000 km, kon ik hem gezien zijn uiterlijke staat niet laten staan.
Tijdens de proefrit vielen mij 2 dingen op, het gele olielampje bleef na het starten erg lang branden (20 - 30 seconden) en ging vervolgens uit welke kennelijk betekend dat de oliedruk te laag zou zijn?
Tevens blijkt na het uitlezen bij mijn garage dat van de injectoren, degene met de naaldsensor helaas voor spek en bonen in de motor zit (deze doet niks meer).

Na een uur of 3 te hebben gegoogled, lees ik veel maar kom ik weinig van dit soort klachten tegen welke over vermogen missen in combinatie met de naaldsensor.
De ene zegt dat het aan de LMM ligt, weer een ander denk dat de turbo kapot is (deze hoor je wel spoolen), de ander denkt een verstopt brandstoffilter, kortom iets met bomen en bossen.
Wellicht zijn er hier mensen aanwezig welke mij in de goede richting kunnen loodsen.
De verstuiver met naaldsensor wordt sowieso vervangen, echter ben ik benieuwd wat het eventueel nog meer kan zijn.
Hebben al meer mensen dit meegemaakt?
De auto ratelt niet, valt ook niet uit, en klinkt eigenlijk als een nieuwe (zo ziet hij er ook uit), tevens pluimt hij totaal niet (geen rook te bekennen).
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”