BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

hoge geluid achterbank bmw e46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
rawsin
Neutraal
Posts: 3
Joined: 12 Jul 2015 01:07
Type Auto: e46

hoge geluid achterbank bmw e46

Post by rawsin »

Beste,
ten eerste mijn excuus als ik iets niet duidelijk beschrijf (ik woon pas 3 jaar in nl). :( :(
ik heb een bmw e46 bouwjaar 2003.
Ik reed al jaartje mee, geen enkele problemen gehad.
Nu als ik gas geef en op een snelheid van 50km en boven, dus als ik gas geef, hoor ik echt ongelooflijk hoge geluid in de achterkant van de auto, ik heb als bestuurder bijna geen last van, maar als men in de achterbank zit, dan krijgen ze meteen hoofdpijn daarbij door de hogergeluid voel je dat je oren dicht gaan ( zelfde gevoel als de vliegtuig begint te klimmen). ook op de snelweg, als ik op een constante snelheid rijd, heb ik geen last van, maar op het moment dat ik gas geef om 120 te komen, dan in die tijd hoor je dat geluid weer. ik heb de achterbanden vervangt, achterdemper vervangt, helpt niet, meerder garages geweest en ze hebben geen verklaring voor.
graag jullie help.
bedankt alvast.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: hoge geluid achterbank bmw e46

Post by Speedy540 »

Is het te bepalen van af welke kant het komt? Ik denk aan wiel lagers? of wellicht je opvoerpomp voor de brandstof?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
rawsin
Neutraal
Posts: 3
Joined: 12 Jul 2015 01:07
Type Auto: e46

Re: hoge geluid achterbank bmw e46

Post by rawsin »

Speedy540 wrote:Is het te bepalen van af welke kant het komt? Ik denk aan wiel lagers? of wellicht je opvoerpomp voor de brandstof?
dankuwel voor u antwoord,
nee, het is niet echt te bepalen, maar het is wel van de achterkant van de auto, en dat geluid komt alleen wanneer ik op de gaspedaal druk om meer gas te geven zeg maar, mijn auto heef een lpi instalatie en op benzine en gas krijg ik het zelfde geluid.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: hoge geluid achterbank bmw e46

Post by Speedy540 »

Oke. ik zo eens kijken of alles op en rond het diff en de rest van de aandrijf lijn in orde is.
Ik weet niet waar je vandaan komt?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
rawsin
Neutraal
Posts: 3
Joined: 12 Jul 2015 01:07
Type Auto: e46

Re: hoge geluid achterbank bmw e46

Post by rawsin »

Speedy540 wrote:Oke. ik zo eens kijken of alles op en rond het diff en de rest van de aandrijf lijn in orde is.
Ik weet niet waar je vandaan komt?
ik kom uit utrecht, heeft u zelf een garage of zo?

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: hoge geluid achterbank bmw e46

Post by Speedy540 »

ik doe hobbymatig e.e.a aan bmw.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”