BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Koelprobleem??

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Roww
Neutraal
Posts: 2
Joined: 17 Aug 2015 18:02
Type Auto: E46 316

Koelprobleem??

Post by Roww »

Hallo allemaal, mijn naam is Roland.
Ik heb een aantal jaren in een e36 316 gereden met plezier, een aantal maanden terug besloten een type nieuwer te gaan aanschaffen. Ik vond een mooie zwarte e46 316, auto zag er goed uit, motor liep als een klokje....helemaal blij.
Nu komt het probleem, na anderhalve maand, kwam er na een korte rit ineens stoom onder de kap vandaan. Koelvloeistof. Uit t niets begon de motor ineens te koken. Enfin auto naar de garage en om n lang verhaal kort te maken....het euvel is nog steeds niet verholpen. Ondertussen slangen, radiateur, waterpomp, thermostaat etc vervangen. Later zelfs de thermostaat er tussen weggehaald. Maar het probleem bleef. Uiteindelijk het koelsysteem gespoeld. Toen leek het goed, bijna 300 km kunnen rijden en weer liep ie ineens naar t rooie. Slangen hard, radiateur koud. Daarna weer gespoeld, leek weer prima, maar na een 200 km ineens weer naar t rooie, koelvloeistof begint te koken . Heeft iemand enig idee wat het euvel zou kunnen zijn en hoe ik dit kan (laten) verhelpen?? De monteurs van de garage hebben geen idee meer, spoelen het systeem en dat is het.
Het is echt een plaatje van een auto, motor loopt echt mooi, maar dit gedoe ben ik ondertussen meer dan zat....durf zo nergens meer heen.

Ik hoop dat iemand mee wil denken, alvast heel veel dank.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Koelprobleem??

Post by Speedy540 »

Wat hebben ze nog meer gedaan dan alleen spoelen? Hebben ze systeem verder nog gecontroleerd? Als hij kvs er uit gooit kan het zo maar zijn dat hij uitlaatgassen in het kvs systeem pompt? worden de slangen bij lang stil staan weer soepel? en wordt het systeem dan ook drukloos?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Roww
Neutraal
Posts: 2
Joined: 17 Aug 2015 18:02
Type Auto: E46 316

Re: Koelprobleem??

Post by Roww »

Dank je voor je reactie ten eerste.

Ze hebben het systeem op druk gehad, na het vervangen van een paar slangen wat dit in orde.
Omdat de koelvloeistof eruit vliegt als ie kookt, worden de slangen weer soepel. Hij lekt daar waar je bijvult. Als k de koelvloeistof weer bijvul, doet ie meteen hetzelfde. Loopt van koud naar koken. Tijdens het koken is de Radiateur is koud en de ventilator draait niet. Tot nu toe helpt spoelen, maar alleen tijdelijk.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”