BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

toerenteller/dagstand/ ABS sensor werken niet

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mvanhedel
Neutraal
Posts: 4
Joined: 01 Apr 2013 18:25
Type Auto: bwm 316i

toerenteller/dagstand/ ABS sensor werken niet

Post by Mvanhedel »

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd branden bij mijn BMW 316i het lampje van de ABS / handrem / olie (geel) op het dashboard. Ook doet sporadisch de toerenteller, econometer en dagstand het niet.
Weet iemand of dit allemaal met elkaar te maken heeft? Of dat het afzonderlijke dingen zijn. Inmiddels heeft een garagehouder de ABS sensor linksachter vervangen (gebruikte geinstalleerd) maar na een dag begonnen alle genoemde icoontjes weer te branden.
Olie heb ik gecheckt, die is prima... Volgens het uitlezen zijn er geen storingen... Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast hartelijk dank!

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: toerenteller/dagstand/ ABS sensor werken niet

Post by Speedy540 »

Heb je het boekje nog? Er zijn verschillende manieren waarop je dash een storing aangeeeft in bijvoorbeeld het abs/dsc gebied.

Is de wagen al eens uitgelezen?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Mvanhedel
Neutraal
Posts: 4
Joined: 01 Apr 2013 18:25
Type Auto: bwm 316i

Re: toerenteller/dagstand/ ABS sensor werken niet

Post by Mvanhedel »

Hey speedy,
Ja de wagen is uitgelezen.. boekje heb ik helaas niet meer.. uit de uitlezing blijkt dat dat de abs sensor linksachter het probleem was.. hij is vervangen voor een gebruikte maar de problemen zijn nog niet verholpen.. soms brandt er geen enkel lichtje maar meestal wel.. soms valt ook zomaar de kmteller uit. Mogelijkheid is dus dat de gebruiktr sensor niet goed is en er alsnog een nieuwe in moet..

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: toerenteller/dagstand/ ABS sensor werken niet

Post by Speedy540 »

Kan idd zo zijn. is de wagen na plaatsen gereset?
\
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”