BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

automatisch juiste frequentie zoeken op radio

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Litmanen_10
Neutraal
Posts: 1
Joined: 05 Jul 2018 21:45
Type Auto: BMW 3 serie 316i

automatisch juiste frequentie zoeken op radio

Post by Litmanen_10 »

Hallo,

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een BMW 3 serie 316i touring uit 2003. Nu valt mij op dat de radio zo nu en dan stoort. Dit komt mijn inziens omdat de frequentie niet automatisch verandert.

Ik heb bijvoorbeeld Radio 538 ingesteld op 102.3, daar blijft hij dan ook op staan. Als de frequentie stoort, zoekt de radio niet automatisch naar bijv. 102.2 of 102.1. Ik heb een BMW business CD als radio.

Nu heb ik RDS aan staan en ik heb via deze tutorial (https://www.youtube.com/watch?v=0-txAYUMxpU) in het alternatieve menu gezocht. Hierin zie je dat je AF (Alternative Frequentie) kunt instellen. Deze stond al op AUTO en die heb ik dus daar op laten staan. Andere opties bij AF in dat menu zijn AF OFF of AFF MAN.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat deze dus op AF AUTO hoort te staan, maar hij zoekt niet naar een andere frequentie bij dezelfde zender. Dat doet ie ook niet bij bijv. Q music of Radio 2.

Ik kan geen verdere info in de boekjes gevonden krijgen of via internet. Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Alvast bedankt voor de reactie.

ChrisVL
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 May 2021 06:39
Type Auto: Bmw f20

Re: automatisch juiste frequentie zoeken op radio

Post by ChrisVL »

Hoe heb je dit opgelost? Heb hetzelfde probleem
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”