BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Storing/niet werkend achteruitrij licht en remslijtage-indicator

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Deleted User 11891

Storing/niet werkend achteruitrij licht en remslijtage-indicator

Post by Deleted User 11891 »

Hallo allemaal,

De e46 met de facelift heb ik altijd een mooie auto gevonden. Ik had al een mooie auto, maar deze en vrijwel alles wat ik had, heb ik na een spijtige scheiding aan mijn ex gegeven. Zij had al kinderen uit een vorig huwelijk en na het uit elkaar vallen van het gezin, vond ik het vreselijk om de spullen te verdelen en daarmee ook het 'thuis' voor de kinderen en alles wat daarbij hoort op te breken.
Dus niet gedaan, geen spullen, geen auto, geen geld.
Hier hoeft verder niet op gereageerd te worden, maar zo weten je een beetje wat voor mens ik ben én ik dus echt geen geld heb voor de garage.

Dit gezegd hebbende....ik had natuurlijk wel een auto nodig en die e46 die ik zo mooi vind.....is goedkoop in aanschaf, wegens het welbekende 'duur in onderhoud'.
Maar handig als ik ben, kan ik veel onderhoud zelf.
Ik heb dus een mooie, vrij simpel en sobere e46 gevonden en ben deze met het interieur zelf aan het moderniseren en luxer/mooier maken (mocht iemand hier eens raad in willen, ik heb er bijna eerst een studie van gemaakt, voor ik er aan begon). De auto had ook 1 storing (en misschien 1 verborgen), wat geen probleem voor me was, maar me nu helemaal gek maakt.
En ja, ik heb zo veel tijd op internet gespendeerd, zoekend naar oplossingen en deze toegepast....maar helaas geen resultaat.

Als eerst: Bij het inbouwen van een achteruitrij camera, beek dat ik geen achteruitrij licht heb.
Het lampje is goed. Heel het binnenwerk van deze units WAREN overigens wel roestig.
Er komt gewoon geen stroom bij die lamp aan. Ik heb het gecontroleerd en het is daar niet.
Toen opzoek naar een kapotte zekering, maar kon deze niet vinden en o.a. op dit forum staat dat deze verlichting uberhaupt niet gezekerd is.
Dus de kabelboom bij het kofferbak-schanier gecontroleerd. Hierin vond ik breuken, maar niet in het koperen draad zelf.
De isolering hier rond lijkt wel uitgedroogd en deze is her en der weg en daardoor liggen er hele kleine stukjes van het draad bloot. Na heel goed controleren weet ik dat hier echt geen breuk in zit en heb deze dus enkel weer mooi ingepakt.
Maar nog steeds geen licht.
Toen de achteruitrijschakelaar in de versnellingsbak vervangen.
Nog steeds geen licht.
Toen opzoek naar een achteruitrij-relais en hier wordt het interessant. Ik kan op engels talige topics van alles over dit relais vinden en zelfs de locatie. Als ik naar mijn auto ga, zit daar geen relais, maar ook geen relais-houder/fitting.
Op nederlandse fora vind ik hier ook verder niets over. Zou het kunnen zijn dat b.v. west-europese bmw's deze niet hebben en amerikaanse wel?

Hoe dan ook, ik heb geen achteruitrij-licht en wat kan dit nou zijn?
Is het toch de kabelboom, die ondertussen wel geisolleerd is en geen breuken heeft in de kabel?
Zou er dan door oxidatie geen stroom meer door het midden van het koperen draad doorgegeven worden?

Is het wegens het ontbreken van het relais?

Of is het de achteruitrijschakelaar in de bak? Het vervangen ging namelijk erg moeilijk ipv erg makkelijk zoals overal op het fora staat.
De originele zat zo vast, dat ik hem er niet uitkreeg en de nieuwe draaide er erg moeilijk in.

Of is het iets anders?


Als 2de: de remslijtage-indicator.
Die gaf een storing aan en moest vervangen worden. Geen probleem.
Althans....volgens internet. Ik krijg de originele er niet uit en kan er niet bij.
Ik wou mijn remklauw er afhalen en toen brak er een bout, dus dat was ook het einde van dat verhaal.
Nou staat er op internet dat je dat ding kan 'foppen' door die sensor er af te halen en de 2 draden die je overhoud aan elkaar te verbinden. Je hebt dan wel geen sensor meer, maar na even de boel te resetten is de melding dan wel weg.
Dus gedaan........en nu brand bijna ieder waarschuwingslampje in mijn dashboard.

Hier kan ik verder geen oplossingen meer vinden op internet. Heeft iemand een idee?
Nogmaals, ik krijg de originele sensor er niet uit en dat doorlussen lijkt dus niet te werken.

Als laatst: Ik heb de olie vervangen. En na nog geen 5000 km wilde hij weer nieuwe olie.
Dat is veel te snel. En overal gekeken, ik heb geen olielekkage.
Maar zelfs al zou het een flinke oliegebruiker zijn, na nog geen 5000km zou dit extreem zijn en kan me dit niet voorstellen.

Kan dit ook een storing zijn en dat hij helemaal geen nieuwe olie nodig heeft? Het lampje brand ook niet continu. Vaker wel dan niet, maar niet continu. Het brand oranje overigens en niet rood.


Ik weet dat dit een lange post is en sommige zullen dit vervelend vinden, maar ik heb eindeloos veel topics gelezen waarin de plaatser een korte vraag stelt, de eerste 5 reacties alleen maar naar meer informatie vragen. Ik geloof dus dat een gedetailleerd verhaal, voor betere oplossingen zorgt.

Bij voorbaat dank allemaal!
Last edited by Deleted User 11891 on 13 Jan 2019 10:20, edited 3 times in total.

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Re: Samenvattend topic voor storing (o.a. achteruitrij licht) als alle oplossingen niet lijken te werken

Post by webmaster »

Ik ben helaas niet technisch genoeg om je hierin te adviseren.
Ik hoop dat een forum member je kan helpen.
User avatar

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Posts: 1460
Joined: 08 May 2005 19:11
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
Location: USER_TABLE
Age: 46

Re: Samenvattend topic voor storing (o.a. achteruitrij licht) als alle oplossingen niet lijken te werken

Post by Mickroz »

Ik verplaats hem even naar het juiste forum.
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”