BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

e46 320d verbruik en gaspendaal respons

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
RobertJB66
Neutraal
Posts: 4
Joined: 08 Feb 2019 16:55
Type Auto: E46 320d

e46 320d verbruik en gaspendaal respons

Post by RobertJB66 »

Form leden,

Wij zijn in het bezit van een 320d sedan (oktober 2004) met 360k op de teller.
De auto doet het altijd en na hem nu 1 jaar in het bezit te hebben zijn er een paar zaken waar ik graag wat advies over zou willen hebben.

De auto rijd voornamelijk snelweg (A7) over de afsluitdijk ca. 100 km per rit.
Netjes op de Cruise controle wel iets te snel 140 km/u op de teller.

Bij deze snelheid komt het verbruik uit op 6,0 tot 6,2 l/100km.
Volgens het boekje zou dit rond de 5.0 l/100km zijn!

En ander punt is dat het gas pedaal een beetje werkt als aan/uit schakelaar. Als een klien beetje gas wordt gegeven blijft de auto gewoon door trekken. Doe je dit met de koppeling ingedrukt loopt het toerental op tot boven de 4.000 rpm!
Als je tijdens het rijden het gas loslaat duurt het 1 a 2 seconde voor dat de vertraging actief wordt.

Als er een poos je netje wordt gereden en je geeft daarna een keer goed gas dan komt er behoorlijke roetpluim uit de uitlaat. Doe je dat kort daarna weer dan blijft de roetpluim weg.

Ik heb met INPA al de spanning van het gas pedaal gemeten en dat is goed. Ook de injectoren en luchtmassa geven op INPA geen gekke waardes aan. Er zijn ook gen storingen in de BC en in INPA.
Ik heb de terug loop van de injectoren gecontroleerd en één injector met te veel terugloop vervangen. De motor draait hierna beter, maar het roet en het verbruik blijft.

De motor verbruikt geen olie en alles onder de motor kap ziet er netjes en schoon en droog uit.

Voor de APK bij de BMW dealer geweest en die kunnen o.b.v. de diagnose plug ook niets vinden. Ze willen er best naar gaan zoeken. Ik ben alleen bang dat de auto dat niet waard is.

Is het verbruik een normaal verbruik?
Heeft iemand een idee waar ik naar moet gaan kijken in relatie tot het gas pedaal en het roeten?

jullie commentaar en ideeën zijn van harte welkom.

PS. EGR en lucht inlaat zijn geheel schoon
BMW 116i (E87)
BMW 118i (F20)
BMW 3301 (G21)
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”