BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

330d M57 Turbo/wastegate/accumulator/vacuüm vraag

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Hendrik S
Neutraal
Posts: 2
Joined: 30 Mar 2020 17:18
Type Auto: E39-530d E36-330xd en meer...

330d M57 Turbo/wastegate/accumulator/vacuüm vraag

Post by Hendrik S »

Beste mensen, ik heb een vraag.

Wij hebben sinds kort een 330xd (2001/200.000km) erbij en in het lage toeren-gebied hoort het net als of er een soort "dump valve" open staat. Wat vermogen betreft pakt de motor niet geweldig op en in het midden, begin hoger, toeren-gebied is er vermogen zoals ik het verwacht. Eerst dacht ik aan een lekke slang van de intercooler maar omdat er wel vermogen opgebouwd wordt lijkt dat niet het geval.

Na een zoektocht op het internet kom ik uit op de regeling van het vacuüm die de turbo accumulator bediend. De wastegate op mijn turbo is vacuüm bediend.

Nu komt mijn vraag, simpelweg om te begrijpen wat er wel of niet gebeurd:
Wordt het motor-vacuüm gebruikt om de wastegate te openen of te sluiten?

optie 1: de veerdruk in de accumulator sluit de wastegate en de vacuümdruk trekt deze open?
optie 2: de veerdruk in de accumulator opent de wastegate en de vacuümdruk trekt deze dicht?

kortom, als ik te weinig vacuüm in mijn systeem heb door een lek, blijft de de wastegate dan open staan?

Wie kan me uitleggen hoe het bij de BMW gaat??

Dank en groet.
Hendrik


[ external image ]
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”