BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wat zijn de beste motoren 3 serie van 1998 tot 2001 ?

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
willieb85
Neutraal
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2011 21:06

Wat zijn de beste motoren 3 serie van 1998 tot 2001 ?

Post by willieb85 »

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe BMW te gaan kopen en daarvoor eerst even meer verdiepen erin..
Ik heb zelf veel rondgevraagd en hoor toch veel zeggen.. wil je de betere motoren van BMW.. moet je er 1 hebben van 323 en hoger.. waarvan de 328 de beste ervan zijn..

Prijzen van die modellen zijn ook hoger.. maar is er zon verschil vergeleken bijv een 320 ( diesel? ) of een 318 CI etc.. aantal cilinders weet ik.. maar is het motorisch veel erger? Het scheelt toch aardig in prijs namelijk..

En wat zijn types rond deze jaren echt niet aan te raden is ??

Hoe zijn de diesels rond deze bouwjaren??

Voorbeeld van model ik bedoel: http://www.autoscout24.nl/details.aspx? ... b2tguowpki

bmwvanos
Neutraal
Posts: 30
Joined: 01 Feb 2012 20:23
Type Auto: E46 330 CI
Location: leusden
Age: 61

Re: Wat zijn de beste motoren 3 serie van 1998 tot 2001 ?

Post by bmwvanos »

Dat ligt er een beetje aan wat je zoekt en ervoor wilt uitgeven.
Het klinkt misschien vreemd maar de 3 liters blijken het zuinigst te zijn, het is een relatief wat zware auto dus hoe lichter de motor hoe meer die moet trekken , een cabrio vind ik alleen behoorlijk rijden in de 3 liter uitvoering.
Slechte motoren zijn er niet echt maar dat ligt vaak aan de vorige eigenaar.

bmwliefhebber
Neutraal
Posts: 15
Joined: 05 Feb 2012 14:18
Type Auto: BMW 330i e46

Re: Wat zijn de beste motoren 3 serie van 1998 tot 2001 ?

Post by bmwliefhebber »

Een 3 liter is de beste.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”