BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

welke voor schokbrekers

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
chumchum
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Aug 2013 09:59
Type Auto: 318i

welke voor schokbrekers

Post by chumchum »

hallo !
ik ben in het bezit van een bmw 318i e90 .
mijn schokbrekers van mijn voorwielen wil ik vervangen. heeft er iemand ervaring of een tip welk merk en type schokbreker het best kan monteren ? er zit een standaard onderstel onder de auto .
de merken monroe , koni , kyb , gabriel , sachs , meyle , bilstein worden op internet aangeboden .

Tinnemeneer
Neutraal
Posts: 1
Joined: 13 Oct 2013 12:52
Type Auto: 2004 E64 645ci

Re: welke voor schokbrekers

Post by Tinnemeneer »

Ik ga vanuit dat de vragensteller niet nog steeds wacht op een antwoord, maar misschien heeft iemand anders die hiermee zit iets aan mijn antwoord;

Ik heb sinds kort een E90 325i met standaard onderstel. Op zich is er weinig mis mee, maar echt spannend rijdt het niet. Ik wilde de auto niet verlagen, maar een beetje hogere bochtsnelheid -met- behoud van comfort zou wel ideaal zijn.

Met deze gedachte heb ik het volgende laten installeren;

-Bilstein B6 dempers (stuggere dempers, met dezelfde lengte als de standaardversie).
-Eibach anti roll kit.

De auto is nog steeds comfortabel geveerd, maar de stugge dempers remmen de veeruitslag wel erg snel. Hoe dat aanvoelt is lastig uit te leggen, maar het is tegelijk comfortabel en hard.
De anti roll kit zorgt ervoor dat de auto nog steeds wel wat inveert bij snellere bochten, maar toch wel duidelijk minder en de auto stuurt veel directer. Het lijkt er ook op dat de auto minder last heeft van onderstuur, maar of dat het echt is of dat dat zo voelt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het grootste voordeel van deze oplossing is dat de auto er nog steeds 'netjes' uitziet maar wel een stuk sportiever rijdt.
Voor mij was dit de optimale oplossing, vooral omdat ik 40.000km/jaar met de auto wil rijden. En dan is comfort toch ook wel prettig.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”