BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Foutcode CC-ID 29 bij vraag VOL vermogen 320d

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ThieryC
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Nov 2014 10:41
Type Auto: E90 320d

Foutcode CC-ID 29 bij vraag VOL vermogen 320d

Post by ThieryC »

Hoi,
Mijn 320d heeft een vervelend probleem.
Als ik al rijdend tegen bijvoorbeeld 70km/u iemand wil inhalen en in geef volgas na 2 a 3 sec. geeft hij aan motorstoring cc-id 29. Hij valt dan in noodloop en heeft dan geen vermogen meer. Opnieuw starten kun je weer goed rijden tot je vol vermogen gaat vragen...

Wat is in verleden gebeurt....:
Heb een hele tijd geleden een grote steen tegen de tank gekatapulteerd gekregen en daarbij was mijn vlotter niet meer correct (heel de pomppot was stukgeslagen door de slag) Verder werkte alles nog perfect alleen dus de vlotter die niet meer correct aanduide omdat die hing te bengelen... De stukjes hebben ze er zo goed mogelijk uitgehaald en een nieuwe pomp in de bak geplaatst.
Wat had de auto toen als de bak volledig vol was tot 3/4de vol een soort caviageluid dat van de pomp kwam.
Onder 3/4 de was alles normaal.
Ik heb zo een tijdje moeten rondrijden om dit alles een tijdstip te kunnen geven maar wat dook toen op de motorstoring bij vol vermogen!
Dan hebben ze de volledig pot (omdat dit lawaai maakte) volledig vervangen terug en dat is opgelost! Dus deze maakt geen caviageluiden meer!
Maar de foutcode is er steeds weer als ik vol vermogen vraag.
Wat kan dit zijn want in de garage zeiden ze hogedrukpomp maar op internet las ik dat er nog een andere pomp zit (ergens onder passagierszetel en ook nog een mazoutfilter! Kan het niet zijn dat daar wat aan is want een hogedrukpomp zijn al dadelijk hoge kosten en als dat het dan niet is... :-(
Weet iemand raad hoe meten of hoe weten? Want dealers zeggen makkelijk ALLES vervangen maar ja dan ben je paar duizend euro armer terwijl het mss voor een prul gemaakt kon zijn!
Verder is de motor op 150000 volledig gereviseerd! en zijn toen ook de injectoren nagezien.

PLEASE HELP

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Foutcode CC-ID 29 bij vraag VOL vermogen 320d

Post by Speedy540 »

Is de wagen gereset met een uitlees computer na het voorval?
IS bekend waar de fout code voor staat?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: Foutcode CC-ID 29 bij vraag VOL vermogen 320d

Post by RodericE32 »

"Mazoutfilter" :D
U komt uit Belgie?

Ik zou beginnen met het vervangen van het dieselfilter (mazoutfilter ;) ).
Daar u schade heeft gehad aan de vlotter en opvoerpomp, zou het zo kunnen zijn dat er miniscule stukjes plastic in het systeem zitten.

Ooit een vergelijkbaar probleem gehad met een E39 530d. Die had dezelfde sympthomen qua vermogen.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”