BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

S.O.S ZWARTE ROOK 318d

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
irena3074
Neutraal
Posts: 1
Joined: 13 Nov 2014 19:36
Type Auto: 318d touring 2007

S.O.S ZWARTE ROOK 318d

Post by irena3074 »

Besten,

Bij voorbaat bedankt voor alle goede tips, ben echt ten einde raad !!!!

Hier is mijn probleem (uitgebreid, weet niet wat belangrijk kan zijn):
Een maand geleden een BMW 318d break met 140.000 km, 136pk van eind 2007 gekocht. Getest bij de garage, alles leek ok.
Eerste dagen licht geschud te voelen, vooral bij het gas geven (op autostrade). Had het gevoel dat banden precies niet goed gebalanceerd zaten maar ok niet er, ging er nog naar kijken ..
Na +/- 10 dagen bij het aanzetten van de auto ineens zwaar geschud links-rechts, versnellingspook wou precies eruit vallen, de hele auto ging ontploffen. Auto afgezet, was gelukkig thuis. Sindsdien nog een aantal keer dezelfde meegemaakt, maar niet elke keer als ik die startte. Dit deed zich enkel voor bij stationair draaien, tijdens het rijden niet (of niet zo erg voelbaar).
Dan begon stilletjes aan zwarte rook uit de uitlaat te komen. Elke dag werd dit wat erger en na een week kwam de waarschuwing op de boordcomputer: roetfilter (bakje met twee uitlaten en bolletjes erin).
Ben op de fora gaan lezen over de problemen met de roetfilter, auto die niet zo goed optrekt bij het gas geven (heb ook), hoog verbruik (zat op 10,5 l/100 km, autostrade 8,5 l/100 km).
Beslist om de roetfilter te laten verwijderen, deze zaterdag bij een tuningcenter gedaan....
EN DAN !!!!!!!! Ze reden met de wagen uit de werkplaats, er kwam de zwartste rook ooit gezien uit die uitlaat !!!!
Die mannen vertelden me dat de roetfilter volzat, maar dat de oorzaak van mijn probleem niet in de roetfilter lag maar in iets anders waardoor de roetfilter volledig vast zat. Ze dachten aan de kapotte verstuiver(s)/injector(en).
Weg naar huis was een hel, mensen reden 100 m ver van ons omdat ze niets konden zien, toeteren ....
Bij een bevriend iemand computer afgelezen, geen enkele foutcode te vinden..
Maandag naar twee BMW garage's geweest, ze kunnen het niet zomaar zeggen, auto laten staan en enkel voor het vaststellen van het probleem +/- 500 euro's neertellen en dan pas aan een herstelling beginnen. Voelde me ook niet bepaald gerust, die spraken al over duizenden € voor misschien dit of misschien dat ....
Maandagavond auto terug binnengedaan bij de garage waar wij die gekocht hebben.
Ondertussen heeft de garagist, een bevriende werkman van de BMW en nog paar werkmannen alles geprobeerd om te vinden wat er misloopt bij de auto - niets. Alle 4 verstuivers zijn eruitgehaald en gebracht naar een testcentrum- werken perfect niets mis me, helft van de motor ligt eruit .... Om te huilen !!!!!!!!

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt en wat was de oorzaak?

Bedankt voor alle hulp !!!


Irena

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: S.O.S ZWARTE ROOK 318d

Post by RodericE32 »

Is de turbo ook al nagekeken?

Ik vermoed turbo...

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: S.O.S ZWARTE ROOK 318d

Post by Speedy540 »

Alle vier de verstuivers ook de zelfde drukken?
Heeft de wagen EGR?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

laislaaaa
Neutraal
Posts: 3
Joined: 02 Jan 2015 17:16
Type Auto: BMW 318D E90

Re: S.O.S ZWARTE ROOK 318d

Post by laislaaaa »

beste

Mijn 318d van 2009 heeft een probleem gehad met gelijkaardige symptomen, enkel geen overvloed aan rook gehad.
(wel wat rook, maar niet zoveel als jij als ik dat zo lees)
Bij mij was het de temperatuursregelaar voor de gloeiboegies.
De garagist zei me dat het dit of/en de gloeiboegies zelf waren. Gloeiboegies zelf zijn vrij prijzig, maar die temperatuursregelaar niet.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”