BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

achteruitrijverlichting rechts uitgevallen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
splag
Neutraal
Posts: 1
Joined: 07 Feb 2015 12:56
Type Auto: bmw e90 325i autom.

achteruitrijverlichting rechts uitgevallen

Post by splag »

Hallo,

Ik heb nu een maand lang mijn 325i e90 automaat.
Toen ik de auto thuis had zag ik dat de achteruitrijverlichting niet werkte dus niets vermoedend het lampje vervangen voor een nieuwe. Echter bleek het niet zo mooi als hier boven omschreven. Bij de dealer geweest en deze constanteerde een kabelbreuk/sluiting hierdoor is ook mijn frm overleden. De kabels heb ik hersteld en gisteren een andere frm geplaatst echter krijg ik ook met deze module de zelfde melding (overige verlichting werkt wel). Achteruitrijverlichting rechts uitgevallen. Ook heb ik geen spanning op de kabel zowel links als rechts.

Kan het zijn dat de storing opgeslagen zit in een ander computer of moet ik de nieuwe module eerst aan de computer hebben.

Of zal er nog ergens een breuk kunnen zitten.

Als ik mijn auto in de achteruit zet gaan mijn parkeer sensoren wel aan dus in mijn beredenering zit het tussen de uitgang van de frm en mijn lamp.

Kan iemand mij hierbij helpen ik ben zelf ten einde raad.
Toch vanmiddag maar weer zoeken hopelijk heeft iemand een goede tip.

Bedankt alvast.

budgen30

Re: achteruitrijverlichting rechts uitgevallen

Post by budgen30 »

Hoi,

Ik heb zelf een e46 330i 2004 gehad, nu een E90 335i 2011.
De e46 had hetzelfde probleem.

Zorg dat je massa goed is.
Als deze goed is, bleek het bij de e46 in de kentekenverlichting te zitten.
Dit probleem was ook gecombineerd met de kofferbakopener.

Soms kan een massaprobleem van het een, een effect hebben op het functioneren van het ander.

Toen ik de kentekenverlichting had vervangen inclusief bedrading (lokaal) waren 3 problemen opgelost.
- kentekenverlichting
- kofferbak opener (electrische handgreep)
- achterlicht

Wellicht is dit bij jouw ook zo.

JeroenH
Neutraal
Posts: 20
Joined: 31 Mar 2008 23:40
Type Auto: E46 325Ci Cabrio

Re: achteruitrijverlichting rechts uitgevallen

Post by JeroenH »

De snelste manier om dit te achterhalen is om de auto uit te lezen. Ik zou niet de gok nemen en alles willekeurig gaan vervangen als je geen goede diagnose heb, dit kan uiteindelijk een aardig kostenplaatje worden als je niet weet waar het probleem zit.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”