BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BWM 330i Schokken bij intrappen kick-down bij 140

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw330i
Neutraal
Posts: 1
Joined: 08 Feb 2015 20:09
Type Auto: 330i Touring (2004)

BWM 330i Schokken bij intrappen kick-down bij 140

Post by bmw330i »

Goedenavond,

sinds vorige week de eigenaar van een BMW 330i touring (ingeruild tegen een Porsche Boxster S uit 2004) met 174K op de teller. Dealer onderhouden. Dit weekend het geluk gehad om in Duitsland te verblijven. Het Mekka voor de autoliefhebber. Ik moest natuurlijk wel even proberen wat deze auto kon. Geluid en rijden is perfect. Alleen een ding viel mij op als ik rond de 140 km/u rijdt en ik trap het gaspedaal helemaal in (kickdown?). Dan lijkt het alsof de auto een versnelling overslaat met een behoorlijke schok. Gaat verder goed, maar dat vind ik wel wat vreemd. bij geleidelijk gas even is er niets aan de hand.

Ik vroeg mij af of iemand hier hier ervaring mee heeft en tips. Ik wil sowiewo de auto laten flashen (of chippen bij Tunex en meteen de automaat laten spoelen. niet perse voor de extra PK's. maar ook omdat het iets zuiniger rijdt.

Er is al veel geschreven of chiptunen (ik noem het flashen, want de chip wordt niet vervangen, als je dat wilt doen wordt het echt een ander verhaal). Maar over het algemeen positief. Tenzij iemand andere ervaringen heeft wil ik dat ook graag weten.

Mijn eerst BWM en tot nu toe, FANTASTISCH. Kan even vooruit. ;-)
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”