BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mn deuren en benzineklep gaan niet meer open

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rjmeijer
Neutraal
Posts: 2
Joined: 12 May 2015 19:15
Type Auto: E91

Mn deuren en benzineklep gaan niet meer open

Post by Rjmeijer »

Beste forumgebruiker,

Ik heb een BMW e91, 325i benzine uit het jaar 2007.

Prima bakkie dacht ik (3maanden geleden gekocht) echter ga ik vandaag boodschappen doen, open de auto en doe de boodschappen in de achterbak. Toen ik de auto in wilde stappen, zat de deur nog dicht. Ik heb een paar keer geklikt maar er gebeurde niets. Ik heb de sleutel gebruikt die in de afstandsbediening verwerkt zit en kon de auto in. De andere deuren waren met geen mogelijkheid open te krijgen. Niet via de binnenkant en ook niet via de centrale vergrendelingsknop aan de binnenkant.

Als ik de auto uitstap en de auto opslot doe dan gaat de bestuurdersportier wel dicht (die ik met de sleutel heb open gemaakt) maar niet meer open. De kofferbak gaat trouwens wel open, de benzinetank niet.

Als ik daarna op open en dicht klik dan knipperen de lichten gewoon zoals dat normaal ook gaat echter gaan de deuren niet open. De knop aan de binnenkant om alles centraal te openen klikt wel maar doet niks.

Wat kan dit zijn en wie weer hoe ik dit kan oplossen???

Dank voor de hulp!

montana81
Neutraal
Posts: 32
Joined: 11 Apr 2012 20:59
Type Auto: 525i e39

Re: Mn deuren en benzineklep gaan niet meer open

Post by montana81 »

Hallo,

Er zitten in het zekering kastje 2 zekeringen die vervangen moeten worden voor 20 amp zekeringen. Links onderin zitten ze nu 15amp. 1 van de 2 zal kapot zijn. Indien de deuren het weer doen en blijven doen dan is het oke. Indien het probleem terug komt kan je wederom de zekeringen vervangen en vervolgens de deuren een aantal keer open en dicht doen met de afstandsbediening en luisteren welk slot er anders klinkt of van welk slot het staafje niet meer omhoog komt of zakt. Dit slot is kapot en dient vervangen te worden.

Succes!
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”