BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Startproblemen na aantal dagen stilstaan.

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rozeman
Neutraal
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2015 09:58
Type Auto: 318 Touring

Startproblemen na aantal dagen stilstaan.

Post by Rozeman »

Goede morgen,

Ik heb een 318i uit 2008 en als die een aantal dagen heeft stil gestaan dan heb ik problemen met starten. De auto start wel, maar 'stottert/hapert' dan. Twee keer viel de motor meerdere keren na het starten uit. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Startproblemen na aantal dagen stilstaan.

Post by Speedy540 »

Komt het benzine systeem wel goed op druk? Hoe vol was de tank? Wat is de staat van benzine filters en injectoren?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Rozeman
Neutraal
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2015 09:58
Type Auto: 318 Touring

Re: Startproblemen na aantal dagen stilstaan.

Post by Rozeman »

Beste Speedy,

Sorry voor de erg late reactie, inmiddels zijn 4 injectoren vervangen, 4 bobines en 1 bougie. Toch heb ik nog steeds het probleem dat de motor niet of slecht aanslaat als de auto langere tijd heeft stil gestaan. Na een paar dagen slaat de auto slecht aan, of na twee keer starten. Na 3 weken vakantie heb ik de auto wel 8x moeten starten voordat de auto volledig aanslaat. Aangezien het meerdere keren is gebeurd, heeft er ook elke keer andere een andere hoeveelheid benzine in de tank gezeten. De reparatie is bij Van Poelgeest Amstelveen uitgevoerd. Na de reparatie heb ik nu ook het probleem dat ik af en toe koelvloeistof bij moet vullen. Dit probleem had ik hiervoor nooit, maar ze geven bij de dealer aan dat het koelsysteem niks te maken heeft met het brandstofsysteem en dus dat het niks met de reparatie te maken kan hebben. Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn, en of het normaal is dat Van Poelgeest mij dit verteld?

Alvast bedankt!

CorneeKonings
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 May 2018 20:26
Type Auto: E90 320i

Re: Startproblemen na aantal dagen stilstaan.

Post by CorneeKonings »

Beste Rozeman,

Het klopt inderdaad dat het koelsysteem niks te maken heeft met jouw brandstofsysteem. Het lijkt me ook vooral sterk dat je na een reparatie aan het ontstekingssysteem meer koelvloeistof moet vullen dan normaal.

Verder, heb je voldoende brandstofdruk? Heb je de brandstof filter (laten)vervangen?

Probeer eens voor dat je start de auto 5x op contact te zetten en weer af. En kijk dan eens of hij beter start. Hierdoor verhoog je namelijk de brandstof druk in je systeem. Als hij hierdoor beter start kun je misschien de terugslag klep defect hebben (Deze houdt namelijk de brandstof in de leidingen en slangen) of een andere lekkage in je systeem.

Als je een start/uit knop hebt en je weet niet hoe je dan de auto op contact zet:
Duw je sleutel in het sleutelgat, blijf met je voeten van de rem, gas én koppelings-pedaal af en duw op de start knop. Nu gaan als het goed is alle lampjes branden in je instrumentenpaneel. Hierna haal je de sleutel weer uit het gat en begin je weer opnieuw. Herhaal dit 5x zoals ik boven genoemd heb.

Ik hoop dat je eruit komt.


-Cornee
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”