BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Uitvallen & inhouden BMW 3.25 E90

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
charif1979
Neutraal
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2012 12:18
Type Auto: Bmw 3.25i
Location: Den Haag
Age: 44

Uitvallen & inhouden BMW 3.25 E90

Post by charif1979 »

Hallo beste BMW forumleden

Sinds een paar weken zit ik met (denk ik) een ingewikkeld probleem.

Ik reed naar school om mijn zoontje op te pikken. Toen viel ineens mijn auto uit en kreeg ik de melding probleem brandstofpomp op de boordcomputer.
De ANWB gebeld en deze kwamen ook tot de conclusie dat het de benzinepomp was. Dus de auto naar de garage laten slepen en een andere benzinepomp erin laten zetten. De auto liep toen gewoon weer goed maar nadat ik de snelweg op ging begon hij onwijs in te houden en te schudden. Dan rijd hij weer een stuk prima en dan begint hij weer in te houden.

Nu is het een stuk erger geworden, want hij valt nu ineens uit tijdens het rijden en gaat het motorstorings lampje branden.
Ik dacht het ligt aan de benzine pomp en heb deze dus omgeruild en weer erin laten zetten.

Maar ook dan inhouden en uitvallen. Dus ben ermee naar de BMW dealer gereden in Den Haag en die hebben hem uitgelezen. Maar tot mijn stomme verbazing geen storingen aanwezig wat verklaard waarom hij een paar keer per dag uitvalt en inhoud.

Nadat de auto uitvalt start hij wel weer. Weliswaar met moeite alsof hij geen benzine krijgt maar hij start.
Als de auto uitvalt en je raadpleegt de storingslijst op de boordcomputer geeft hij ook aan dat er geen storingen zijn. Erg vaag allemaal.
Een keer lekte hij ook onwijs veel benzine bij het rechter achter wie onderaan de tankl. Auto op de brug geweest maar geen lekkage te vinden. Waarschijnlijk is de benzine via het ontluchtingspijpje naar buiten gekomen.

Maar heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen verklaren dat de auto inhoud, uitvalt en 1 keer benzine lekte .
Een heel verhaal maar wie weet heeft iemand hetzelfde gehad. Ik dacht aan iets wat de benzine pomp aanstuurt of misschien de bobines.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”