BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

320d E92 - DSC-systeem grijpt onnodig in

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marvinj
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2015 10:31
Type Auto: 320d E92

320d E92 - DSC-systeem grijpt onnodig in

Post by marvinj »

Ik heb sinds kort problemen met het DSC-systeem in mijn BMW 320d E92.
Het BMW DSC-systeem grijpt ongebruikelijk vaak in en dit lijkt onnodig.
De kenmerken zijn:
• boven de 100km/h
• voornamelijk bij oneffenheden/hobbel in de weg
(Als ik alleen in de auto zit dan merk ik het voornamelijk bij een flauwe bocht en ook pas bij een grotere oneffenheid/hobbel als wanneer ik met meerdere mensen in de auto zit. Met meerdere mensen in de auto is het ook al bij een rechte weg en bij kleinere oneffenheden in de weg.)
• het bandenpechwaarschuwingssysteem geeft aan dat er bandenspanningsverlies is, maar dit is niet zo. (Dit heeft hij met meerdere mensen in de auto op 1500km 4x onterecht aangegeven).
• bij het uitlezen van de snelheidsmeters van het DSC-systeem bij de wielen tijdens het rijden dan geeft de snelheidsmeter bij het linker achterwiel soms een fractie van een seconde een uitschieter naar boven. Bijvoorbeeld bij een snelheid van 112km/h schiet de snelheidsmeter van het linkerachterwiel plots een fractie naar 129km/h.
• wanneer ik het DSC-systeem uitschakel dan schokt de snelheidsmeter een beetje boven de 100km/h bij zowel het accelereren als bij gas loslaten.

Overige dingen die er misschien iets mee te maken hebben:
• de auto voelt onstabieler en meer te "dansen" over de weg dan voorheen.
• met meerdere mensen in de auto hoor je de auto al snel bij de achterwielen ergens tegenaan klappen bij een hobbel in de weg.

Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”