BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Radio/Navigatie valt weg bij aansluiten bluetooth module

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Devenity
Neutraal
Posts: 3
Joined: 01 Nov 2008 23:51
Location: Uden
Age: 37

Radio/Navigatie valt weg bij aansluiten bluetooth module

Post by Devenity »

Ik heb mijn E90 nu al een tijdje en toen ik hem net een goede maand had wilde ik mijn iPhone koppelen echter kon ik de optie niet selecteren in me radio/navigatie.
Tot mijn verbazing kon ik ook de aux optie niet kiezen.

Na even wat speuren op google kwam ik er achter waar me bluetooth module zou zitten (is ook meteen aux of heb ik dat mis?) blijken de stekkers niet eens aangelosten te zijn wat ik opzich wel raar vond. (De oude eigenaar wist niet eens dat die module er in zat)

Wanneer ik deze aansluit en ik start de auto springt de radio/navigatie gewoon aan zoals gewoonlijke en tot me verbazing zie ik dat ik bluetooth kan kiezen maar dan valt de radio (geluid) weg, zodra het geluid weg valt valt ook de optie weg om bluetooth te kiezen (ik dacht dat dit ook bij aux het geval is maar weet het even niet meer zeker). Het geluid valt steeds even weg en komt dan weer terug eveneens de optie om bluetooth te kiezen knippert dan vrolijk mee.

Weet iemand wat dit kan zijn? Is de module kapot of een zekering kapot? Waar kan ik die zekering vinden of is dit softwarematig te verhelpen?
Ik wil namelijk niet een dure module aanschaffen als dit het probleem niet oplost, en ik ken ook niemand met een E90 of soort gelijke die zo'n module heeft om die te testen.

Alvast bedankt voor de tips en eventuele hulp.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”