BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw e90 onstabiel, breedset velgen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
emi61
Neutraal
Posts: 5
Joined: 22 Dec 2014 11:14
Type Auto: bmw 320D e90 210PK

Bmw e90 onstabiel, breedset velgen

Post by emi61 »

Beste forumleden,

Sinds een half jaar ben ik overgestapt naar een e90, 320D model uit 2005 (had me eerder al voorgesteld met een e46 model) ;)

De auto rijdt werkelijk super met de breedset styling 162 velgen..
De maten van de velgen: 2 velgen 8J x 18 ET34 en 2 velgen 8,5J x18 ET37

Nou ben ik erachter gekomen dat 2 velgen met de maten 8,5J voor waren gemonteerd en de velgen met 8J achter.
Na een beetje speurwerk zouden de voor velgen naar achter, en de achter velgen naar voren moeten..

Nadat ik dat de velgen heb omgewisseld reed de auto zeer onstabiel op de weg, vooral na 80Km/P. Het is moeilijk te omschrijven wat er precies gebeurd, bijv, van het linker rijstrook naar het rechter lijkt alsof de auto aan de achter een duwtje krijgt..

Na het weer omwisselen dus voor: 8,5J en achter 8J is het weer opgelost.
Nu heb ik 19 inch breedset velgen onder de auto gemonteerd met de maten voor: 8,5J x 19 ET 35 en achter: 9,5J x 19 maar ook hier gebeurd hetzelfde als met de orginele styling 162 velgen.

Wie o wie weet wat er aan de hand is? Alle velgen zijn goed uitgebalanceerd, ik dacht zelf aan uitlijnen, maar weet het niet zeker.. Is iemand hier bekend mee?

Gr. Emi

powernout
Neutraal
Posts: 12
Joined: 17 Feb 2012 15:28
Type Auto: E90

Re: Bmw e90 onstabiel, breedset velgen

Post by powernout »

Hi Emi,

Als je naar een eerdere post van mij kijkt zie je dat ik ook dergelijke issues had. Mijn auto met de zelfde velgen als jij hebt had voor en achter 255 zitten. Dat was niet goed... De 8,5 j moet een 255 hebben, de 8j 235.
"A Person who eats Corn Flakes is a Cereal Killer"
[ external image ]
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”