BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Active steering fault

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Erhan54
Neutraal
Posts: 1
Joined: 11 Feb 2018 17:35
Type Auto: 335i E92

Active steering fault

Post by Erhan54 »

Beste forum leden,

Ik ben een aantal jaar trots in het bezit van een 335i cabriolet uit 2007. Na een aantal jaar probleemloos gereden te hebben met deze mooie auto heb ik nu helaas een storing waarmee ik zit.

Het begon een aantal weken terug toen ik aan het parkeren was. De volgende melding verscheen plotseling op de boardcomputer:

Active steering fault

Steering behaviour altered.
Steering wheel may be at an angle.
Possible to continue the journey.
Steer with care! Have the problem checked by the nearest BMW Service.

De stuur werd iets zwaarder en tevens stond de stuur niet meer recht.

Aanvankelijk herstelde dit probleem na een aantal instructies gevolgd te hebben zoals naar links en rechts sturen en vervolgens opnieuw te starten. Maar sinds een week blijft het probleem persisteren en lijkt het niet meer te herstellen.

Ik zou graag willen weten of anderen ook zo een probleem hebben gehad en wat meest waarschijnlijk de oorzaak hiervan is. Omdat ik zo een drukke baan heb en toch mijn auto nodig heb wil ik liever zo probleem gericht te werk gaan en snel mijn auto laten repareren. Ik hoor graag jullie gedachtes.

Alvast bedankt voor het meedenken!

CorneeKonings
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 May 2018 20:26
Type Auto: E90 320i

Re: Active steering fault

Post by CorneeKonings »

Beste Erhan,

Als ik het zo allemaal lees vermoed ik dat je de stuurhoeksensor misschien defect hebt. Wat ik wel vreemd vind is dat je verteld dat je stuur niet meer recht staat. Ik zou toch eens een keer lang een garage gaan en er naar laten kijken. Je stuur is namelijk wel belangrijk..

Ik hoop dat je eruit komt.

-Cornee
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”