BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Audio van USB stick afspelen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Audio van USB stick afspelen

Post by IQski »

Hallo allen,

Afgelopen zaterdag trotse eigenaar geworden van een E90 LCI sedan uit 2010. Heul veul meer interieur luxe dan de voorganger E87. Erg blij mee tot dusver.

Zo kwam ik een USB port tegen in het handschoenen-compartiment. Echter, bij het plaatsen van een USB stick met mp3, geen audio. Nu lees ik op andere fora dat deze poort daar niet voor bedoeld is.
Ik zag met wat googlen dat er ook USB poorten bestaan die zich in de armsteun bevinden, naast een AUX IN. Die heb ik er niet in zitten.

Mijn vragen:
1) Is het mogelijk om in het type BMW wat ik rij audio af te spelen van een USB stick?
2) Is de USB port in het handschoenen-compartiment daarvoor te gebruiken?
3) Als het alleen via de port in de armsteun kan, is het relatief gemakkelijk om een port in te bouwen?

Bij voorbaat dank,
Richard.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan

Monza36
Neutraal
Posts: 3
Joined: 21 Sep 2015 11:11
Type Auto: BMW 420D GC

Re: Audio van USB stick afspelen

Post by Monza36 »

richard,
1) nee... de USB in de handschoenen compartiment is bedoeld om jouw navigatie van een up date te voorzien. Daarnaast kan deze ook worden gebruikt om muziek van de USB naar de HD schijf te kopieren. (menu CD en dan USB selecteren)
2) zie 1
3) Ja. Er zijn genoeg DIY filmpjes te vinden die dat uitleggen. Wel een gepriegel maar het kan zeker. Momenteel wordt er op MP een USB/AUX incl kabel aangeboden...

als je eenmaal de USB er in hebt zitten, heb je wel een Y-kabel nodig . Deze kan je bij de dealer wel krijgen. Deze kabel heeft een USB en een Jack voor AUX (laden en afluisteren) en is dan ook via idrive te bedienen. Deze y-kabel had ik destijds nodig in mijn 5 serie..
- BMW 120d HE (2004-2007)
- BMW 520d Corp (2010)
- BMW 420d E (2015-2018)
- BMW 320d HE M (2018 - )

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Re: Audio van USB stick afspelen

Post by IQski »

Bedankt voor je antwoorden.
Hier kan ik zeker wat mee.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”