BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Airbag lampje én gordel lampje blijven branden.

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bies
Neutraal
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2018 23:01
Type Auto: E93 325i

Airbag lampje én gordel lampje blijven branden.

Post by Bies »

Hallo BMW vrienden,

Ik ben in het bezit van een 325 cabrio van begin 2007 en mijn airbag lampje én gordel lampje blijven branden.
Oorzaak is dat ik de achterbank te hard dicht heb geklap. Diagnose bij de BMW dealer wijst uit dat de Roll Over Protection module moet worden vervangen. De foutcode 9402 kan niet worden gewist via de ODB poort, er is volgens de dealer sprake van een interne storing in deze Roll Over Protection module.

Kan iemand deze code wel wissen, vanzelfsprekend tegen betaling. Ik vind het zonde om de module te vervangen terwijl er eigenlijk niets aan de hand is....de auto denkt dat de hoofdsteunen zijn uitgeklapt, maar die zitten nog precies in juiste positie.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Bies
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”